Storfiskarens fångst

Storfiskarens fångst

I går köpte Janne ett nytt kastspö till Lydia och fem nya drag som hon och Kasper skulle få dela på.
Kasper blev väldigt förtjust i detta svarta drag och valde det bl a.
Var på Tampis och skulle köpa håvar och fem litershinkar till ungarna  plus att vi handlade en bröllopspresent till lilla Hugo. Vi åt även på Frasses och Kasper ville ha en till barnbox för han sa att han var mer hungrig...men det fick han givetvis inte, han hade en hungrig dag i går...
sen när vi kom hem hade vi picnic på Buchtarnas strand och då badade t om  jag!!!!!
Tänkte sätta in en bild på Kasper när han sitter i sin pyttelilla båt men det kom nåt annat emellan...
På kvällen kom R-M och Ismo hit och vi satt och pratade om allt möjligt, Kasper och Janne for ner till stranden för att inviga det nya draget...där blev dom inte långvariga...för det nya draget hade fastnat bakom Jannes knä...Jag fick bort en krok genom att knipsa bort hullingen och dra den men den andra satt fast så hårt att den inte syntes...jag klippte av byxbenen på Jannes förövrigt alldeles nya arbetsbyxor...
Jag hade just hällt upp vin till mej och R-M och även druckit av det så Ismo körde Janne till akuten.
Ni skulle ha sett...Ett byxben var klippt av från knäna, bara en liten fyrkant var kvar, den biten där kroken satt fast i... det var en syn!!! Kasper var helt förstörd! Han brast i gråt flera gånger och sa att han sa förlåt till pappa, vi försökte ju givetvis trösta honom men inget hjälpte.
Senare på kvällen när dom kommit hem från akuten och Kasper såg att allt var bra så kunde han slappna av lite.
Tack Ismo för att du for med  Janne och Tack R-M för att du stannade med mej....åskan mullrade ju...
I dag skajag göra lite nytta...städa i Lydia och Pontus rum...om jag ids...och det gör jag nog för det är inte så speciellt svettigt väder ute...
Ha en bra dag bloggisar!!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ja men vad roligt me spön å fiske å fint främmande - och vad trist me kroken! Skönt att allt ordnade sig till d bästa!

Postat av: Annika

Tänkte vi skulle få se storfångsten på bilden!! Ha ha ha! Men vilken tur att det gick så bra....jag förstår att Kasper var orolig, de är ju så känsliga de små pojkarna!

2006-07-04 @ 09:33:56
Postat av: aegnes

hälsa kasper å säj att det var bra att det tog i benet å inte i t ex ansiktet. min bror kastade fast ett drag i vår farbrors ögonbryn en gång. tänk er synen när de kom hem. brorsan före med spöet på axeln, å farbror nåra steg bakom med linan mellan sig å brorsan spänd och kroken fastsittande i ansiktet

2006-07-04 @ 09:35:24
Postat av: Annika

Jaaa Hej...igen!
Vi får väl boka in nån kväll....så får jag o Elli komma o "smakråda" med dig! :-D

2006-07-04 @ 09:35:59
Postat av: Majsan

Förstår hur Kasper kände sig, har själv suttit fast i ett drag, den satt fast precis övanför örat.
Fick Janne ta en stelkrampspruta?

2006-07-04 @ 10:26:48
Postat av: Anki

Vilken jättefångst han fick. Han måste ju vinna fisketävlingen som de brukar ha i tidningen på sommaren.
Vems bröllop?

2006-07-04 @ 11:45:15
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Tråkigt med kroken.. Här ska oxå göras lite nytta idag hade jag tänkt..:)

2006-07-04 @ 11:58:55
Postat av: eira

Vems bröllop ska du på Kajsa?

2006-07-04 @ 12:35:33
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Nina

Oj stackars Kasper och Janne, ingen liten fisk på kroken....

2006-07-04 @ 13:36:42
Postat av: Fia

Oj hur gick det på akuten då? Fick dom krångla mkt för att få ut den?

2006-07-04 @ 14:57:01
Postat av: Malin

Nämen hu så obehagligt! Får rysningar i hela kroppen!

2006-07-04 @ 14:58:02
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: häxan1

Trågigt, att HÖR, att fiskturen, slutade sådär, men tur i oturen, att det blev inte värre.

2006-07-04 @ 16:47:18
Postat av: Anki

Vårat träd såg inte så farligt ut i 1 vecka sen så smällde de till o blev spökträd på några timmar tror jag. Trädet hade fått stå kvar om det inte var så nära huset.

2006-07-04 @ 17:23:23
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Erik

Det är så lätt hänt att kroken fastnar någonstans på något olämpligt ställe, de gånger kroken fastnat på mig har varit innan jag ens hunnit fram till fiskevattnet. det har ofta varit ena byxbenet som drabbats.

2006-07-04 @ 18:23:53
Postat av: Linda

Vilken kväll ni fick, stackars Kasper o Janne

2006-07-04 @ 20:37:22
URL: http://mysmamma.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)