Måndagmorgon...

Måndagmorgon...

Kan ni gissa vems ben som sticker upp ur vattnet? Jo, det är min lilla delfinunge Lydias...
Jag undrar vad jag skrev sist? Hm...börjar bli lite dagvill och glömsk...
Nåja, jag skriver från lördag då! På lördag kom Jannes kusin med familj hit, dom bor i Katrineholm och det blir inte så ofta som man ses, hans fru har jag bara träffat som hastigast för 8-9 år sen. Jannes syrra med familj kom åxå hit och Jannes morsa och moster. Det var väldigt trevligt!
Först på morgonen sprang jag ute som ett jehu för att fixa till lite ute på gården, sen la jag mej i min solstol och pressade i en timme och sen in och göra lunch.
Sen kom familjen Täikkö och Isaksson-Pesula hit så vi satte på kaffe coh tinade bullar och blandade saft.
Mycket prat och skratt och pojkarna tömde bullfatet. Till saken bör nämnas att Hamus som nu är hemkommen från Paris hade med sej presenter till oss, vi fick Eiffeltorn i form av en nyckelring, jättefina! Sen visade han korten från Disneyland, jag fick svälja många gånger när jag så på korten, tänk vilken upplevelse för en blivande 7 åring!
Nåväl, när kaffe och bullar var uppätna så kom då Jannes kusin och dom andra!
Han har en pojke som är nåt år äldre än Kasper och tänk att dom hittade varandra direkt! Ungarna hade jättekul och vi andra hade det trevligt! Efter middagen gick Janne ner med ett gäng så att pojkarna fick fiska lite sen bestämde sej Janne och kusinen att han skulle komma hit med barnen i veckan för att vi skulle få träffas mera och att ungarna skulle få fiska lite och att om vädret tillåter åka ut på sandbankarna.
Det ser vi framemot! Ska försöka övertala dom att sova över åxå!
På kvällen for Lydia till Kukkola för att sova över hos Johanna M som var hos sin moster och morbror.
Jag och Janne hjälpte Kasper att plantera ett äppelträd!
Söndagmorgon begedde vi oss till Övertorneå marknad...wow...!!! Inget nytt under solen där inte!
När vi kom hem gjorde vi middag och sen bar det av till Stefans kalas. Vi fikade och pratade och lilla Emil tog först hand om mej och sen om Peppe, han ville lära Peppe hur man kör bobcar...
Efter det så for vi hem och ringde till Annika och frågade om Wille var sugen på ett kvälldopp, och det var han! Kortet ovanför är från gårdagens bad... Sen satt vi och surrade resten av kvällen och tiden gick så fort!
Gjorde varma mackor till Pontus och Markus och sen slog jag mej ner framför tv:n...och somnade...
har i morse skrivit ett långt brev till min farbror i Göteborg, han fyller år i morgon.
Från och med i dag har jag börjat med vv meny i gen...få se hur stark min karaktär är denna gång...har i allafall börjat vänja mej av vid ostbågar... m a o köper inte dom mera... Tänker åxå återuppta mina prommenader i dag! Måste dock vänta tills att Ponus vaknat  för han har min mp3 spelare nånstans...
Har planerat med min man stt såga ner två björkar på gården, mellan dessa hänger jag just nu min tvätt men som jag sa till Janne...det finns torkvindor!!! Myggtältet ska ner i dag! Vi har suttit i det en eller två ggr och det finns ju inte så mkt mygg heller...få se vad ungarna säger om det...det är dom som ska hjälpa mej med det...hahaha...
Håll tummarna att det blir fiini ilma i dag så vi får pressa lite på stranden!
Nu ska jag kolla om mina minstingar behagar kliva upp...
Ha en fin dag bloggisar!
Annika! Vad tror du? Blir det bankar eller mattis?

Kommentarer
Postat av: Annika

Pressa måste vi göra iaf!!! :-D

2006-07-17 @ 09:23:07
Postat av: Anna-Lena

Ni har ju haft en toppen helg!
Lycka till med vv- menyn! Har grävt fram min flera år gamla pointsbok men, men -mer än så har de inte blivit..De där med karaktären är inte en stark sida direkt..:(

2006-07-17 @ 09:41:57
Postat av: elli

Jag ska ringa till Lasse imorgon. Borde vi skicka blommor???? Han fyller ju 75 år!

Postat av: Anki

Såg också foton från Paris igår. Åååh jag vill också åka dit.

2006-07-17 @ 17:11:50
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Malin

Trädet hade ju till och med äpplen!!! Stefan tackar och bockar!

2006-07-17 @ 17:42:34
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Erik

Blir nästan sugen på att bada.

2006-07-17 @ 18:55:53
Postat av: anna

VILKEN BILD!! tänkte också pressa idag, men inte var det ju väder för det!

2006-07-17 @ 18:59:04

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)