Klockan 10,31 på morgonen i Khao Lak

Ni som inte har läst den! Gör det! Jag köpte boken i pocketform på Ica Maxi i går och har sträckläst den i går kväll...
Jag mådde illa hela tiden!
NU fattar jag hur fruktansvärd denna naturkatastrof  faktiskt var.
Nog för att jag gjorde det innan åxå men med denna bok så får man en helt annan inlevelse!
På sidan 136 står dessa rader:
"Jag skulle vilja att du som läser boken om mej och min familj tog en tankepaus just här.
Tänk på ditt eget liv i en minut innan du fortsätter att läsa!
Tänk på allt som du har! Allt som du är glad över!
Vad händer om du eller dina närmaste plötsligt dör?
Vad vill du säga till dem du älskar innan det kanske är försent?"
 Jag grät i en kvart innan jag kunde fortsätta att läsa...
Vi har så mkt att vara glada över, ändå sitter man här och beklagar sej över några futtiga överviktskilon...mm... MEN det är ju livet för man just nu!
Jag vill inte tänka såna tankar som stod på sidan 136...jag vill leva som jag gör med min familj och mina vänner just som det är nu! Fattar ni?
Annars skulle jag bli tokig!
Jag har iallafall boken här om nån vill låna den!
Fy så det känns tomt utan Lydia! Hoppas att hon kommer hem snart! Hon har ju alltid så roligt med Henny och känner jag min fröken rätt så räcker inte en tvådagars tur med övernattning...
Vad ska jag hitta på idag då? Måste komma mej på gladare tankar...kanske jag bakar drömmar med min son!
I går var han och fiskade med Janne och fick en liten gädda...men han var så glad för den så Janne tog med den hem och rensade den och sen kastade han in den i frysen...Kasper skulle röka den sen... och bjuda till oss allihopa!!!
Tomt är det åxå när Hasse och barnen fart i väg! jag är en sån människa som gillar att ha folk och rörelse omkring mej, det ger nån slags trygghet.
Nej nu måste jag "ringa London"
Ha en bra dag bloggisar!
Elli! Kom!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ja den måste jag läsa..

2006-07-21 @ 08:34:21
Postat av: Annika

Jasså...du ringer oxå London!! :-)
Det måste nog jag oxå göra!! Förresten...jag har uppdaterat!!!

2006-07-21 @ 08:43:31
Postat av: joannah

Jag läser gärna boken!

2006-07-21 @ 09:28:29
Postat av: Fia

fy jag grinade av det lilla...
kände en del som var i thailand då inga nära vänner men...
Det var skitjobbigt iaf.

Men man kan ju inte leva så heller men det kan å andra sidan vara nyttigt att stanna upp och tänka till då och då iaf så att man kanske kan släppa smågnabb o dyl som ändå bara tär på en.

Ha en bra dag!

2006-07-21 @ 09:44:12
Postat av: Majsan

Hur blir det på lördag????

2006-07-21 @ 09:55:23
Postat av: Anki

Tack för tipset, den måste jag läsa.

Postat av: Sussi

Åh det var verkligen tänkvärt! Det skall jag skriva upp å hänga på kylen!

2006-07-21 @ 11:15:08
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: AnnBritt

Ja, den boken har jag ännu inte klarat av att läsa. Min mor och syster har dock gjort det. Vi tappade ju en kusin i katastrofen. Men som det är nu gråter jag bara av ditt inlägg, så boken klarar jag inte av ännu...

2006-07-21 @ 15:55:45
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: anna

tänkvärt!!!
kul å ses idag!!

2006-07-21 @ 18:16:44
Postat av: Linda

Tack för tipset, ska genast skaffa den o börja läsa!

2006-07-21 @ 19:15:44
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Mamma

Det är bra att stanna upp och tänka
på vad man har, men det är ju så med oss människor vi behöver en påminnelse ibland. Förresten den 20-åriga killen somm förolyckades är barnbarn till Sally ,hon bor i Pello.

2006-07-21 @ 20:03:54
Postat av: Malin

Jag ska köpa boken...

2006-07-21 @ 20:24:13
Postat av: Nina

Jag har beställt den förra veckan från Bokus, åtta pocket böcker beställde jag....men vete katten när jag skall hinna plöja igenom alla, du får väl hjälpa till eller låna om du behöver någon....De borde komma när som helst.

2006-07-21 @ 21:14:14
Postat av: AnnBritts äldsta lillasyster

Boken var jättebra och jag grinade många gånger när jag läste den. Dels tänkte jag på familjen boken handlade om, sen alla som var där nere och framförallt vår älskade kusin som precis fått sitt drömjobb som reseledare i paradiset Khao Lak :o(
Blir lessen bara jag tänker på det...
Till alla som inte läst boken, läs den och tänk på alla underbara thailändare som ställde upp för alla turister som befann sig i området. Jag ska till Thailand.....någon gång i framtiden...

2006-07-21 @ 22:52:08
Postat av: Erik

Har observerat att den kommit ut som pocket.

2006-07-22 @ 10:00:45
Postat av: Bull

Har inte läst den MEN jag och min familj har varit på Blue Village Pakarang i Khao Lak, inte bara en utan två gånger... och jag har haft mitt eget barn på samma Banseklubb och på samma paradisstrand som de som spolades bort i flodvågen... Det kunde ha varit mitt barn och min familj.... Vi lärde också känna thailändare som hade sin utkomst på stranden, kan inte tänka mig att de lever idag. Sååå vad är väl då några kilon att klaga på???

2006-08-09 @ 19:18:37
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)