Bautahjortron med sötsaker....

Bautahjortron med sötsaker....

Jaha! Då har vi åxå vart till Ranua!
Vi var ett stort gäng som äntrade djurparkens portar...vår familj, Täikkös och Emma och Nicke med barn.
Vi gick runt i flera timmar och tittade på djuren, själv gillade jag fåglarna bäst, vi fick se ett litet drama där en anka försökte kidnappa en andmammas ungar, fick med det på film åxå, det var så roligt att se det, anden vann och den sura ankan blev kvar i vattnet med ett kväkande...
Elli har just vart här och fick sej ett gott skratt till både fågelfilmen och Nicke filmen...den senare visas endast för släkten...hahaha...
När vi gått klart bland djuren gick vi ner till lekplatsen där det även fanns en gasolgrill som vi utnyttjade.
Karamellaffären var ju åxå en hit! Ungarna hade svårt att välja men till slut var vi ute i det fria igen...DÅ blev alla törstiga...vi samlade i hop kvarvarnade euros och så löste det sej, fast jag drack vatten...
Jag skulle kunna berätta mkt om vår resa men det orkar jag inte just nu!
Hemmavid sen kom Stina och Catharina förbi och surrade en stund, kul!!!!
Middag, bestående av kött och makaroner och därefter kaffe med en annan granne som kom förbi med en stor burk hemmagjord jordgubbssylt...mums...!
Fick åxå höra att en bybo, endast 47 år gammal dött knall och fall...hemskt!!!
Vi har Vicktor här på översovning, han skulle ringa hem halv elva och säga att han ville komma hem men fick inte det...vilken hård mommo jag är... Jag var benhård med kottarna i går, karameller fick dom äta och film fick dom kolla på men ett visst kockslag var det bara för samtliga att gnida gaddarna och hoppa i säng...alla somnade tillslut!
Jag och Janne kollade på Wallanders film som heter steget efter, som vanligt somnade jag när det var en kvart kvar av filmen...
Jag har säkert glömt en hel del om gårdagen...men vid min ålder så är det förlåtligt....
Nåväl, hoppas att ni får en bra dag bloggisar!
Just det ja! Vi var ju till Pello i söndags och missade därför åskan...puh...!
Men träffade min kusin med sambo, det var himla roligt för det är inte så ofta man ses.
Nu ska jag ringa London!

Kommentarer
Postat av: Catharina

Ni såg verkligen lyckliga ut efter Ranua resan ! För att inte tala om hunden

Postat av: häxan1

Läser, att Ni har haft, VELDIGT ROLIGt i Ranua!
Men, BLIR INTE DYRT Å RINGA till LONDON? FLIN!!!!

2006-07-25 @ 10:03:57
Postat av: Anna-Lena

Va kul ni haft! Ha,ha- då är du som Peter när du kolla film, enda skillnaden är att han somnar efter en kvart..:)

2006-07-25 @ 10:25:10
Postat av: Annika

Bara släkten som får se Nicke filmen....då har jag ju oxå nåt att se fram emot (suster)! :-D

2006-07-25 @ 12:03:10
Postat av: Sussi

Ååh vad trevligt med en film om Nicke! Jag är ju halvsuster så... VEM har dött!!!??? Du kan väl messa? Blir aldelens kall - d är väl ingen man känner?? :(

2006-07-25 @ 12:27:37
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: anna

:)

2006-07-25 @ 18:37:06
Postat av: Mamma

Ser att ni hade roligt i Ranua. Fanns det inga spindlar där? När det är djurpark borde alla kategorier finna där.

2006-07-25 @ 18:37:34
Postat av: Erik

Om du somnade när det bara var en kvart kvar av filmen var den väl inte så dålig?

2006-07-25 @ 20:25:07
Postat av: emma

kom på att jag kanske inte gjorde en så väldigt smart sak nyss berättar i morrn omdu inte vet

2006-07-25 @ 21:24:57
Postat av: Kajsa

Emma! du gör bara smarta saker...

2006-07-25 @ 22:13:19
Postat av: Anki

Ja vad kul o få se "Nickefilm" jag är ju också släkt:-)
Lovar att jag ska inte somna......

2006-07-26 @ 08:06:51
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Nickefilmen var kanon likaså fågekfilmen!!!

2006-07-26 @ 08:49:27
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Sussi

Har köpt popcorn till filmen - vem håller med drickat ;D!?

2006-07-26 @ 18:36:32
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Snurran

Åh..det var vackert ! tack för en fin stund här mvh Snurran

2006-07-27 @ 12:30:57
URL: http://snurran.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)