Söndag morgon

Jag har ätit vedervärdig havregrynsgröt...gjorde den i mikron och det blir inte lika gott som när man kokar den, så nästa gång kokar jag gröten på riktigt i kastrull på spisen.
Jag tycker så synd om mej själv just nu! Känns som jag är tillbaka på ruta ett i gen...alla rehabmöten och läkarbesök till trots. Måste göra nåt upplyftande snart fast att se viktminskningen hos vv är faktiskt ett lyft, var till Torne badhus på ett kalas och såg mej själv i en helfigursspegel...men jesses hur jag ser ut!!! Nu tänker inte jag visa mej i baddräkt förrän jag gått ner minst 15 kilo...
Läste om Ellis sista möte med mormor och tänkte på mitt...vi var där i en timme drygt och Kasper tjatade hela tiden att han ville åka, jag var till slut så irriterad på han så jag hade nypt han om jag fått rätt läge...
Mormor visade återigen sitt album som hon var så stolt över och som hon sagt att jag skulle få efter henne. Sen när vi for därifrån så spelade Janne "ingen frågar dej var du köpt din tröja" eller vad den nu heter och jag bad han stänga av, kan än i dag inte höra den låten, jag kände åxå att det var sista gången jag såg mormor. Jag ringde henne under mellandagarna för annars brukar jag göra det på juldagen men då fick jag annat och tänka på för pappa blev ju sjuk. Då sa mormor att "Elisabet brukar minsann ringa varje vecka"... Hon tyckte om när vi ringde och skrev brev till henne.
Nåväl nu finns hon kvar i våra hjärtan och hennes ande finns runt om oss och albumet det har jag fått!
I dag ska jag och Kasper försöka oss på att göra semlor, dom kan blir torra som fnöske...det finns inga garantier för att dom blir bra eftersom jag aldrig lyckats med det, men är man nog sugen så...
Vi hade 14 grader när vi klev upp...nu är vi uppe i 20...det känns riktigt svettigt...
Ha en bra dag bloggisar! Ta mössan på när ni går ut för nu blåser det ordentligt!

Kommentarer
Postat av: Anki

Mikrogröt är inte gott, jag håller med dig.
Vem hade kalas på tornebadhus? Inte behöver du skämmas o gå i baddräkt=) Man måste ju tusan ha nåt som håller baddräkten uppe. Ska ni inte börja på vattenspinning? Det är ju sammma kväll som vv. De ska även starta en grupp på torsdagar.

Postat av: Annika

Har oxå tryckt i mig en tallrik fiber havregrynsgröt (micro), men jag tycker faktiskt om fiber havregrynsgröt. Tycker den är mycket godare än vanlig havregryn.

2006-01-22 @ 11:14:43
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: eira

Du är säkert en underbar vikarie!!! Men jag ska försöka byta mitt jobb-pass på tisdag så jag också får komma!!!

2006-01-22 @ 11:25:29
Postat av: majsan

micro gröt fy tusan, tacka vet jag kokt gröt på spisen.Det är tur man kan minnas sina nära och kära,jag har tänkt mycket på min mormor, för jag såg dokumentären om en farbror som blev dement,då kom alla känslor tillbaka och saknaden.Snyft....

2006-01-22 @ 16:10:21
Postat av: Mamma

Ulf och jag har pratat om mamma idag ,vitänker också på henne, jag tycker att du köper fiberhavregryn till din gröt det gör pappa Ivar dagligen. Ha det bra.

2006-01-22 @ 20:00:57
Postat av: Mamma

Ulf och jag har pratat om mamma idag ,vitänker också på henne, jag tycker att du köper fiberhavregryn till din gröt det gör pappa Ivar dagligen. Ha det bra.

2006-01-22 @ 20:00:57
Postat av: häxan1

I dethär huset, GÄLLER DET MICKRO GRÖT, GOTT, och blir mindre DISK, gillar inte GRÖTKASTRULLER!

2006-01-23 @ 07:55:36
Postat av: elli

Du, ALLA brev och kort jag skrev till mormor skrev jag ju att du hälsar. Plus att jag ALLTID hälsade även från dej alla gånger då jag pratade med mormor. Det var den låten...

2006-01-23 @ 19:20:25
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Är det inte dags att uppdatera???
Den här sidan har jag läst redan många gånger=)

2006-01-23 @ 19:47:15
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Cecilia L

Är det inte dags för en ny morgon?

2006-01-24 @ 13:44:41
Postat av: majsan

Vad åt du imorse då, du kan väl uppdatera lite, hur gick det på vv om du var dit???

2006-01-24 @ 19:29:34
Postat av: Anki

ja hur gick det på vv?
Äter du bara microgröt????

2006-01-24 @ 21:53:28
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Mikael

Jag äter inte heller gröt, det kväljer mig bra. Du sa att temraturen var 14 när du gick upp och sedan gick den upp till 20.Då måste du nu ha varmt nu ,kanske 6 grader varmt.Men det jag tror att du menar så har att temraturen sjunker iinte går uppåt..

2006-01-26 @ 13:21:22

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)