Nattvard

Ja nu har jag vart i kyrkan på gudstjänst och mottagning för oss nya kyrkvärdar, det var lite pinsamt tyckte jag eftersom vi skulle gå in i kyrkan i prossesion och mina kläder var för dagen inte uppvisningsbara...men det gick bra ändå! sen tog vi natt vard åxå och eftersom jag har ruskig bacillskräck så vägrade jag först men då sa Carina att man inte behöver dricka utan man doppar kexet i vinet så det gjorde jag! Glömde sen att fråga vad kexet innehöll men jag skrev 1 points för mitt vindoppade kex...

Kommentarer
Postat av: eira

*skrattar* tror du verkligen att de där lilla kexet är en hel point??? Men försäkerhetskull....? *ler* Du är bäst!

2006-02-05 @ 22:33:46
Postat av: eira

*skrattar* tror du verkligen att de där lilla kexet är en hel point??? Men försäkerhetskull....? *ler* Du är bäst!

2006-02-05 @ 22:34:08
Postat av: eira

oj...jag hakar upp mig lite....

2006-02-05 @ 22:34:23
Postat av: Nina

Det där kexet är inte ens en fjärdedelspoints !

Det var så tunt så tunt så det lyste igenom. men klart med två tre droppar vin till...så max en halv !

Men du är som jag varit när jag körtt VV, bättre räkna lite i överkant än för lite . Så jag förstår hur du resonerar, men en points !! NEVER!!

Och att det där som Carina visade oss var mycket bra! nu är det bara spänning tills när vi skall tjänstgöra första gången.

2006-02-06 @ 07:49:04
Postat av: häxan1

Där ser Ni, det är inte bara JAK, som har bacillskräck?
Är Du NY eller "gammal" kyrkovärdinna?

2006-02-06 @ 09:47:49
Postat av: joannah

vilken kyrka håller ni till i på söndag? tänkte om man skulle gå på en gudtjänst och se om ni sköter er och kanske sätta en och annan knapp i kollekten!


Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)