Lördag...

Jag är verkligen uppe i varv...det är så mycket med allt just nu! I dag har jag strejkat, vi skulle sätta upp scenen i dag men jag kände att jag och min arm inte orkade, det är så himla jobbigt att bara stå och se på och ändå känna att man hela tiden måste förklara sej...min arm håller inte för att hålla på och bära, även om det är lätta saker. Tror att man måste uppleva en kronisk tennisarmbåge för att kunna förstå hur ont det gör.
jag har vart med Lydia och Joannah till stan i dag och uppdaterat Lydias vintergarderob...hon har fått täckjacka och täckbyxor och nya skor. Hon var så jätteglad och skuttade i väg till Henny på stört för att visa dom nya kläderna.
har åxå städat badrummet ala annika...det gick bra och det blev både rent och blött...sen skulle pojkarna ha mellis i form av pannkakor...och sen blev det hemmagjord pizza till middag. Här sitter jag oäten och hungrig...tänker äta potatissoppa till middag efter teateruppvisningen eftersom jag känner mej lite småstressad just nu.
I min delikata potatissoppa har jag: Potatis i delade bitar, lite fint hackad purjolök och vatten med bong kalvfond, det är så himlars gott, jag tänker sätta i lite vv cremefraiche med örter...det är lite points i den åxå och ändå är det så gott! jag har verkligen anammat Mias råd denna vecka och har inte sparat in på maten föratt kunna äta godis! Jag känner mej väldigt stolt och jag hoppas att det kommer att synas på vågen på tisdagkväll.
Pontus har skruvat i skotern hela dagen och ändå funkar den inte, han är verkligen duktig på att skruva och laga motorer, men det är åxå hans liv!
Peppe har skotrat i väg till Suos och det börjar bli mörkt så jag måste nog ringa och be han komma hemåt, tycker att det är lite förädiskt att åka på älvaisen.
nej nu är klockan fem över halv fem och jag borde gå på toan och sen börja göra mej i ordning inför teatern. Ska knäppa lite kort på ungarna i dag eftersom jag ska titta på föreställningen  och överlåta det andra till de andra föräldrarna...
Ha en prima kväll kära bloggisar! Och du lillebror! Kör hårt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Teatern var jättebra. T.o.m Wille sa - Den här teatern är faktiskt väldigt bra!!
Han hade inte så stora förhoppningar om teatern.

Postat av: Annika

Teatern var jättebra! T.o.m Wille sa att "den här teatern var faktiskt bra". Så det verkade som att han inte hade så stora förhoppningar om teatern! :-)

2006-02-18 @ 18:41:11
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Annika

Oj då! Första kommentaren fick jag ett felmeddelande på, så därför skrev jag in det en gång till!!! :-D

2006-02-18 @ 18:42:01
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: eira

*vinkar* Teatern var jättebra - vilka duktiga barn!!!!

2006-02-18 @ 20:22:07
Postat av: Erik

jag har fullt förtroende för mina systrars matlagning, men jag har ett recept på potatissoppa som jag skulle vilja delge er. Förövrigt tycker jag det borde vara så att du inte ska behöva förklara hela tiden om din armbåge.

2006-02-19 @ 09:05:27
Postat av: Mamma

Jag har skickat två kommentarer, var har dom farit?

2006-02-19 @ 11:24:46
Postat av: Anki

Spännande o höra om du gått ner mer nu när du äter annat än ostbågar=)Jag håller tummarna

2006-02-19 @ 15:10:13
URL: http://anki.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)