Jag är så seg...

Dags för uppdatering ser jag, har inte haft tid eller orkat. I måndags var jag till stallet med Lydia och sen hem och vår hysteriska sanering...skorna på bron, alla kläder direkt i tvättmaskinen och så in i duschen...det är bara det att sen ska Lydia på teaterträning direkt så jag var ju helt slut i huvet...jag somnade flera ggr i fåtöljen framför tv:n, när det sen var dags att krypa till kojs var det inga problem att somna, då blev jag väckt kvart i tolv av Pontus som hade så rysligt ont i ryggen, han tog ett bad och jag åt ett äpple under tiden, sen när han badat klart smorde jag in hans rygg med liniment och sen gick vi och sova och det var inga problem nu heller att falla i dvala...
I går jobbade jag och sen for jag till frissan och krullade håret...jag säger nu bäääääääääää... fast det blir nog bra med det åxå, det brukar ta två veckor innan det liksom blir bra. Sen hem och göra middag fast jag tog ett bad innan och det var så skönt. Vi hade vvmöte på kvällen och för alla er som följer min nedgång hade jag gått ner 400gr, jag är nöjd för en nedgång är ändock en nedgång! Jag fick i "läxa" att äta ordentligt med mat och mellanmål i stället för att spara pointsen till en massa gott, och det har jag faktiskt tänkt att anstränga mej med! Nästa vecka skulle jag vilja att nedgången skulle vara mer, typ ett kilo eller nåt...
Pratade med mamma i förrgår men hon var ju så inne i os att hon var tråkig...trösten är väl att hon och alla andra osfans normaliserar sej om en vecka...
I går fyllde min svåger år och jag tänkte så stort ringa och gratulera honom men ni vet hur det är ibland när man utmattad sätter sej framför tv:`n? Jo, man somnar!
I dag är Lydia ledig från träningen men inte jag... ska nog hinna med en prommis åxå sen när min gube kommer hem, han ska på arbete i dag nämligen.
Vet ni föresten vad som är lite upprörande? Jo att Kent Alanentalo riskerar  4 års fängelse för att han skjutit älg på fel tid...jämförelsevis att då min systerdotter blev misshandlad fick förövaren 2 månaders fängelse... Är människoliv mindre värt än ett jakt"brott"? Hur många olyckor har det inte vart med älg inblandade? Nä fy vilket samhälle det har blivit, håller med Elli att Haparanda kommun borde göra nåt för ungdomarna, som det är nu så är det bara debatter som inte direkt leder till nåt, vaddå ungdomskommun? Alla vill ju inte sitta på station och häcka...
Nog om det! ha en bra dag kära bloggisar!

Kommentarer
Postat av: Nina

Godmorgon kajsa ! Och ha en bra dag du med.

Det blir ingen gudstjänst till 99 % på söndag. mamma hade fått ett SMS där det stod att det inte blir tjänstgöring för vår del...men jag litar inte på det riktigt förrän jag själv läer det i fredagens tidning om det blir eller inte blir....jag var in på nätet på kyrkans sida och de hade ännu inte skrivit hur det blir på söndag.....

Och garttis till din nedgång, 400 g, är inte illa, tänk nästan ett halvkilo !!!

2006-02-15 @ 08:09:42
Postat av: Mamma

Det är ju så spännande med os så det är inte klokt.Men under tiden gör man ju inget dumt, man gör således ingenting.Jag tycker att du ska vara nöjd med din nedgång, det vore väl värre om du gått upp 4 hg.Nog måste nog protestera mot ungdomskommunen annars händer ingenting

2006-02-15 @ 14:32:04
Postat av: joannah

ja en protest är vad som måste läggas in och det snart! jag tycker vi samlas och hittar på något tillsammans, vi bildar ett nätverk som typ amanda hahaha

Postat av: Cessi

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
ett nätverk är rätta ordet!
rätta takter kära joannah
moster C instämmer alltid med föregående talare

2006-02-15 @ 16:35:44
Postat av: Anki

Grattis till viktnedgången. Du kan ju bara du vill!

2006-02-15 @ 17:50:39
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: eira

ett blogg-nätverk????

2006-02-15 @ 19:26:34
Postat av: Erik

Det är nog smart att äta ordentligt, annars kan man "straffas" på kvällen.

2006-02-15 @ 21:16:58

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)