Söndagkväll

I dag har jag gjort massor tycker jag...och då ska ni veta att jag har anammat
era inlägg om städning mm...
Jag har bestämt att städandet INTE får styra min julglädje!!!
Det finns viktigare saker att pyssla med så här inför julen.
Jag har idag gjort nya julköttbullar...
...eftersom vi åt upp dom jag gjorde i veckan... igår...
Å gott var det!
Pepparkakor har vi åxå gjort i kväll men mer än halva degen är kvar...
på det sättet får vi peppislukt i huset hela veckan!
Julgranen är åxå inne och färdigklädd!
Vi har vart in till Ikea och köpt dom två stolarna som fattades, jag fyndade åxå
varsin julklapp till ♥Prinsessan och ♥Kasper.
Jag ska jobba hela veckan och då gäller det att planera...
Mån-Tors jobbar jag halv åtta till halv fyra och på fredag från halv tolv till fem!!!
Nåja, imorgon har jag planerat att åka in till stan och köpa klart alla julklapparna...
...och på tisdag handlar jag julmaten och andra tillbehör!
Sen blir det lugna puckar efter jobbet resten av veckan.
Vi skall koka knäck igen eftersom den vi gjorde i fredags blev frukost...
På onsdag ska alla klappar vara inpackade och på torsdag dammsuger jag.
Fredag myser vi och på lördag åker jag och ungarna hem till Pello!
♥Joannah och ♥Algot har sovit över här en natt och det var roligt!
Peter sov hos Morgan...
Föresten! Gå in på Kurirens hemsida och rösta på finaste julgranen!
jag minns hur det var på julen när jag var liten...
Vi kokade knäck kvällen innan julafton medans skinkan kokade,
och när det var klart pyntade vi i källaren och klädde granen.
Det var såååå stökigt i köket och vi var sååå trötta, men när vi vaknade på
julaftonsmorgonen så var det skinande rent och kakfatet stod på bordet.
Jag kan än i dag inte fatta hur ♥mamma orkade!!!!
Hon kunde vara uppe hela natten och fixa för att vi skulle få det fint.
♥Pappa gjorde bauta stora girlanger som vi hängde upp i taket på gillestugan.
Nu i morgon börjar åxå min vecka som ensamstående mamma...
...♥Janne skall leverera blommor mellan Hapda och Luleå!!!
Sammanlagt till 150 olika adresser...
Det brukar funka bra men jag måste medge att roligt är det inte!!!!
Jag var in till min ♥farbror i dag med blommor från hans dotter med man.
Han blev så glad! Jag lovade att komma och hälsa på han ordentligt!
Tänk att han är över 80 år och hann ge mej flera kramar och en rolig vits!
Jag blev själv så glad över att se hur gott han har det och över hur glad han blev när jag kom!
Så kära ♥kusin på Öland!!! Blommorna äro levererade!!!
♥Kasper är så lycklig över att jag skall vara "fröken" i morgon...för då får han ju vara på frillo en stund!
"Mamma! jag älskar dej mer än alla dinosaurier" sa han!
Nix, mina vänner! Nu ska jag söka julkorten som jag köpt från hjärtebarnsföreningen
i fjol...
Ha en bra natt! jag skall nog ligga och se på nån komedi i kväll...
..känner att jag behöver lite humor just nu!







Kommentarer
Postat av: aegnes

vi ses i "andra hemmet" (karungi skola). jag kallar de inte andra hemmet för att jag är där så mycket utan för att de helt enkelt känns som att komma hem när jag får fara dit å jobba. mycket trivsamt där med alla barn å all personal jämfört med en del andra ställen, inget nämnt å inget glömt

2006-12-18 @ 06:30:29
Postat av: Sussi

Jag somnade framför nya Beck igår, AnnaLena förärade mig med ett par färska filmer...
Vad härligt d lät om din barndoms jular, tänk om man kunde vrida klockan tillbaka ibland...
Ha en bra dag!!

Postat av: malin

Slit inte ut dej moster! Har ni alla stolar nu?

2006-12-18 @ 08:13:34
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: anna

FULL FART!

2006-12-18 @ 09:45:35
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Bettan

Vad härligt det låter! Jag blir också lite nostalgisk och tänker tillbaka på alla härliga jular från när man var liten.
Vad gullig Kasper är! Ibland skulle det vara roligt att veta hur de kommer på allt!

2006-12-18 @ 11:25:30
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: "finska rivjärnet"

Kom på bara EN SAK, som gäller Dig, Anki å Lillan!
Ni HAR ju STORA BARN, sätt dom åxå å STÄDA, DOM får HJÄLPA TILL, det är INTE MYCKET BEGÄRT?
Assistenten är min hjälpreda.

2006-12-18 @ 11:44:02
Postat av: Catharina

Fick boken, skall läsa den i kväll

2006-12-18 @ 13:49:36
Postat av: Karolina

Vad fin din blogg är!
Jag vill också ha pepparkakor *gråter*

2006-12-18 @ 15:09:52
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: Nina

Nog är du flitig allt....och nog är det kul att tänka på hur det var under barndomens jular:)

2006-12-18 @ 16:35:20
Postat av: mamma

Vilket bra minne du har.Jag hinner nog inte lika mycket nu, åldern tar ut sin rätt.

2006-12-18 @ 18:29:19
Postat av: Fia

tycker nog du verkar hinna med en HEL del du med!


Skall bli roligt o underligt att fira jul i karungi igen det blir ju som förr men inte ens i närheten av som det var då...

2006-12-18 @ 20:35:50
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Emma

Vi hälsade på i dag när itne du var hemma jesper städade som bara den resten av gänget stökade ...

2006-12-18 @ 21:19:23
Postat av: elli

Exakt som du beskriver våra barndomsjular var det!!!!
Och bastun...

2006-12-19 @ 21:02:36
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Linda

Vilka härliga minnen från barndomen! Har oxå släppt på en massa måsten, inte blir julen bättre för att det skiner i varje hörn!
Vilken lycka jag fick av ditt inlägg :)

2006-12-19 @ 21:12:57
URL: http://mysmamma.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)