Juldagen

 Dan före julafton for vi till Pello med lite julklappar.
 Vi fick lika mycket tillbaks...
 Där hade ♥mamma dukat upp med minst tio olika sorters fikabröd.
 Vi tog oss en tur ut på byn åxå.
 Jag Köpte varsin tröja till ♥Lydia och ♥Pontus.
TACK snälla ♥mamma och ♥pappa för allt!!!!!!
på kvällen kom grannarna på vår traditionella skinkätning,
det var jättekul!
♥Janne och ♥Pontus hämtade även famme hit.
Julaftonsmorgonen började med fika och bastu.
Eftersom jag förberett så bra med maten så behövde ingen stressa!!!
Tur var ju det för på julaftonsmorgon vaknade jag med migrän...
...som släppte mitt under Kalle Anka!
♥Janne var föresten in till K O och köpte potatis på vägen till Pello,
så jag slapp både skala och göra gratäng!!!
Maten var som ♥Emma skriver i sin blogg, jättegod!
Jultomten kom och alla barn blev så glada över sina klappar.
♥Kasper fick jättemånga dinosaurier plus en mp3 spelare,
♥Lydia fick nya örhängen och ett "Singstar", sänkläder, böcker mm
Storpojkarna fick pengar och sockar mm
♥Vicktor fick en gitarr med förstärkare och mikrofon, han underhöll oss hela kvällen
med julsånger.
Alla var så nöjda och glada!
Senare på kvällen kom ♥Elli,♥ Åke, ♥Sara och ♥Anneli hit och det var jätte jättekul!!!!
I dag har vi gjort ingenting...jag kände mej så eländig av all sysslolöshet
så vi for med ♥Pontus och ♥Kasper på hockeyplan.
♥Kasper är så duktig på att åka, han spelade lite hockey med ♥Pontus
och ville inte åka hem!
♥Jesper for till familjen ♥Täikkö först och därefter till ♥Suos...
...sen vidare med ♥Åke till O`Learys...som chaufför...
...sen skall han köra hem ett gäng i natt...
...gissa vem som kommer att ha svårt att sova?
I morgon skall vi hälsa på i Keräsjoki, idag har vi vart och gratta ♥Nicke.
Jag hoppas att ni alla har haft och får en fortsatt trevlig julhelg!
♥Emma! Ring mej i morgon och berätta hur ♥Vicktor mår!
Jag och ♥Nina ska på uppdrag i morgon klockan 6!
Nu mina vänner! Ska jag fylla diskmaskinen och ringa Jesper för
att kolla så att allt är väl!


En rekonstruktion i efterhand:

KOM INTE TILL OSS NU!!!!
Lydia har fått kräksjukan.
Hon började må illa när vi skulle på Frasses och jag trodde att hon var hungrig...
...hon åt nästan ingenting och när vi kom hem så hann hon just och just
ut från bilen när hon spydde.
När vi sen kom in fick hon bada badkar och jag tvättade hennes hår.
Nu ligger hon i bäddsoffan och ser på film.
Hon sa att det kändes så bra sen hon fick spy.
Hoppas bara att inte alla som vi träffat blivit smittade.
Jag återkommer när faran är över!
Måste ju avvakta några dar eftersom vi är så många här hemma som
kan ha blivit smittade.

Kommentarer
Postat av: malin

Nå äntligen så har u uppdaterat dej :) Vi får planera in en date på hockeyplanen nån dag! (med tillhörande fika hos er efteråt ;))

2006-12-26 @ 07:35:07
Postat av: Anonym

Min sambo kom hem vid halv två...
Ska till stan idag och söka julklappar åt Sara tillsammans med henne samt göra ett besök hos familjen Täikkö. Du då???

2006-12-26 @ 09:22:35
Postat av: Kajsa

Lotta! Peppe kom hem halv fyra......

2006-12-26 @ 09:23:26
Postat av: Sussi

Mannen och mannen över gatan är "as we speak" på planen m skridskor och barn, skönt m lite lugn :)...
Ha en bra dag!!

2006-12-26 @ 10:42:42
Postat av: Erik

Ajdå, hon får krya på sig. Jag vet hur det känns att bli magsjuk under en julhelg.

2006-12-26 @ 18:13:57
Postat av: Emma

Mår hon bättre ? här är det piggt som pommac ..
Ringde när du var i kyrkan tänkte beklaga mig lite ... men han som jag skulle beklaga mig över är här nu så jag beklagar mig i morgon i stället ...

2006-12-26 @ 19:21:48
Postat av: Anki

Inte kul med magsjuka: (

Postat av: Sussi

Hurvel säger jag bara!!
Krya på er!!

2006-12-26 @ 20:54:16
Postat av: Sussi

Hur mår du din stackare??

2006-12-27 @ 15:35:50
Postat av: Anna-Lena

Krya på er!

2006-12-27 @ 18:04:35
Postat av: elli

Stackars er!!!

2006-12-27 @ 19:16:14
Postat av: Anonym

Hoppas Lydia mår bättre och att ingen annan fått magsjuka hos er !!!

2006-12-27 @ 21:07:53
Postat av: Nina

Var bara jag

2006-12-27 @ 21:21:47
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Bettan

Krya på er!

2006-12-27 @ 23:18:56
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: eira

Oj - magsjuka är inte kul! Krya på er allihopa!!

2006-12-28 @ 11:22:30
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: Annika

Krya På Er! Tycker så himla synd om Er!
Pressa blodapelsin så kvicknar du till! Ja, jag vet....det funkade inte med blodapelsin i förebyggande syfte för mig förra året.....men det hjälper till att kurera....hoppas JAG!!! :-D

2006-12-28 @ 11:51:59
URL: http://annkicka.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)