I morgon...

...tar jag studenten...hihihihi...med andra ord så slutar den finska kursen!
Efter att ha förlorat ett vad så har jag tillbringat en stund hos min goda vän
♥Mervi....Jag skulle skriva nåt kul på finska...det blev en Pekkavits!
Med ♥Mervis hjälp så blev den översatt till finska och med mitt uttal så blir den
nog lite rolig...
Idag har jag åxå fått min julklapp från ♥Janne!!!!!!
En ny bil!!!!
En Ford Galaxy av 98 års modell.
Vit till färgen.
Å helt underbar att köra!
Nu kanske väglusen kan öka farten till åtminstone 80...
Vi har vart till Happis i kväll och sett/hört på musikskolans julkonsert!
Eftersom en blaffa ställde sej framför min lilla ♥prinsessa så såg jag inte nåt....
...men det hördes ju!
♥Johanna H sjöng "En stjärna lyser så klar" Det var så fint!
Harrys dotter sjöng "Love is allaround" åxå jättefint!
♥Prinsessan,♥Emma och ♥Amanda spelade trumpet - jättebra!
Gränsskolan har ett flickrockband som var  - skitbra!!!
Plus alla söta dansare! Däribland ♥Julia, som förståss var den sötaste av alla!
Väl hemmavid så fick jag en klocka installerad av min webdesigner!!!
miljoners tack ♥Sussi!!!!!!
Nu har jag flyttat om möblerna så att vi kan få plats med den gigantiska gran
som ♥Janne har hittat....
Mest av allt ser jag framemot i morgon...när jagfår köra min fina bil igen!
Plus att jag slutar redan klockan tio!
Då ska jag till ♥Catarina och ta en kopp kaffe och surraen stund innan jag åker hem
och dammsuger!
Vi har planerat städning hela helgen eftersom vi tar in och klär julgranen
redan på söndag!
Nästa vecka blir det shopping och godisbak för hela slanten!
Nåja, mina vänner, ha en skön natt!
♥Cessi! grattis till intagningen! Ring mej när du har tid!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Åh va massa skoj!! Julkonserten missade vi iår när Moa slutat m dansen... Men d har varit skönt att slippa kajka till stan varje ons kväll. Kan tänka mig att dom var duktiga allihopa :)!!
Grattis till bilen än en gång, så roligt!! :)
Ha en go dag!!

Postat av: Fia

Men åå så rolgt med en ny bil!!!! =)

O grattis till examen! får man höra vitsen?

2006-12-15 @ 08:39:55
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Emma

din nya bil var såå fin vicktor var överlycklig när han blev hämtat på provtur

2006-12-15 @ 10:58:00
Postat av: Bettan

Alltid lika trevligt med ny bil! Var försiktig bara, minibussar är ofta lite förrädiska eftersom att de känns mindre och lättare än de egentligen är, men känner jag dig rätt så är du alltid försiktig i trafiken! Jag vill också höra den finska vitsen!

2006-12-15 @ 12:44:30
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: häxan

Grattis till "studenten" och till nya bilen!

2006-12-15 @ 16:08:30
Postat av: Lotta

Vilken busschaufför var det?? Har aldrig varit nåt tjaffs när mitt busskort inte fungerade, chauffören borde verkligen behandla alla lika.. :-/

2006-12-15 @ 18:01:48
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Linda

Grattis till studenten:) och till din nya bil förståss :)
Vilken snäll man du har som ger dig en bil i julklapp! Träffade honom idag o jag fick mig ett tankkort o biljetter till gratis varmkorv på Ikea! Inte illa det heller:)

2006-12-15 @ 18:42:00
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Maria

Grattis till nya Bilinen! Eller hur man nu säger på finska :)

2006-12-15 @ 19:43:38
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulla

uusi biili on hauskka! ja, nu saat aiaa vaikka kuinka hoppua.

2006-12-15 @ 20:20:05
Postat av: Erik

Snygg design på klockan.

2006-12-15 @ 20:36:30
Postat av: Mamma

Grattis till studenten! Vet du vad min vänina sa om prinsessrollen. Du fick den inte för att du likna en prinsessa ,utan för att du hade lätt för att lära in rollen.Så nu åkte jag ner ett trappsteg.

2006-12-15 @ 22:17:40
Postat av: Anna-Lena

Grattis till studenten!

2006-12-16 @ 08:56:02
Postat av: aegnes

jag håller med om gratis till studenten! å pekkavitsen var super, men jag har ju inte riktigt lika många närvarodagar som du på finskikursit så jag fick ta svärdottern till hjälp......har boken hemma hos mig tar med den till karungi till veckan.

2006-12-16 @ 14:44:44

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)