Åtta dagar kvar....

...och hur ska jag hinna med allt?
Jo, det ska jagsäga er att det kommer inte att bli några som helst problem!!!!
Jag har bara golvet kvar att sanera i kök/vardagsrum plus den förhatliga hallen...
I går kokade vi knäck och badade bastu MEN när tjejerna skulle duscha var varmvattnet slut...
...så jag har satt på bastun nu på morron så dom får bada efter adventskalendern.
Kasper var så suuuuuur i morse... förklaringen kom sen..."Jag är 6 år och behöver 3 knäckar
i min mun för att bli glad igen"...klart han fick det och nu är han gladsom ett popcorn!
Jag gjorde även en stor peppisdeg i går för att vi skulle ha nåt att göra i dag...
Fåsenu hur jag gör med dagens schema...
Janne skall till Kalix och hämta sina glasögon, kanske jag gör en handlingslista till honom?
Nä usch och fy, nu MÅSTE jag åtgärda kaoset i yttersta hallen!
Var det nån av er som såg direkt intervjun med Fuglesang i går?
Jag gjorde det och faktiskt för ovanlighetens skull satt övriga gänget med...
Ha en trevlig stressfri dag i dag mina vänner!
Prinsessan och hennes vänner äter knäck till frukost...
Jesper och Pontus sover.
Kasper sitter farmför tv:n.
Janne är ute i garaget.
Snart kommer Håkan.
Jag ska sätta på mej sockar och täckisar.
Jag önskar att jag vore på väg till ma och pa...
...och att huset var städat...
julklapparna köpta...
...och julmaten...


Kommentarer
Postat av: Fia

oo vem önskar inte att allt var städat o klart...
Hade jag ett annat hem skulle jag no g gilla det bättre!

Postat av: Majsan

Ta det lugnt, det ordnar sig alltid ändå till sist!!!
Ska själv en sväng till stan o sedan sätta upp julgranen så att sonen får som han vill.

2006-12-16 @ 13:40:04
Postat av: Bettan

He he, då kan jag irritera dig med att jag är nästan klar, har tre julklappar kvar att köpa innan jag kan luta mig tillbaka och bara vänta....:) (julmaten är också inköpt)

2006-12-16 @ 13:48:08
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: Mamma

Jag har nog en del att sanera, men jag tar det pö om pö.

2006-12-16 @ 14:10:20
Postat av: Linda

Visst skulle det vara skönt om allt var fixat så man bara kunde ta det lugnt :)
Hon är jätteduktig vår webbdesigner :)

2006-12-16 @ 15:00:23
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Sussi

Julen kommer iallafall, med eller utan städning ;)
Njut av ledigheten och åk till Pello istället :)!!

2006-12-16 @ 15:50:40
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Ulla

Julen kommer nog oavsett om vi har gjort allt eller inte. Själv jobbar jag fram till fredag nästa vecka och sen fyller mellangrabben år på lördag och sen är det julafton Jag har varken bakat, lagat mat eller gjort julgodis än, utan räknar med att köpa färdigt på ica. Jo, kanske kokar jag knäck, jag blev lite inspirerad när jag läste om knäckfrukost :-)

2006-12-16 @ 17:46:07
Postat av: Anna-Lena

Jag hoppar över julstädningen..;), kom fram till att vi nog står ut ändå:)
Ha en trevlig kväll:)

2006-12-16 @ 20:28:36
Postat av: Maria

Det ska bli väldigt skönt att åka bort på julen och bara lata sig....

2006-12-16 @ 22:35:57
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: häxan

Julen kommer, städa hinner vi på VÅREN, så njut bara om JULEN!

2006-12-17 @ 09:24:46
Postat av: elli

Håller med häxan!! Kloka ord!!

2006-12-17 @ 10:38:17
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Nina

Vaddå städa....håller med grannilainen....städa hinner man göra på våren.

Jag bojkottar städningen i år:) Känns skönt faktiskt då jag bestämt i förväg att det priorieterar jag inte, så hoppas att inte du heller städar ihjäl dig.

2006-12-17 @ 15:37:46

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)