Vilken dag...

Vilken dag...

Vilken hetta det är!!!! Men jag ska inte klaga för hösten närmar sej med språng. Hösten är min favoritårstid därför att luften är frisk, naturens färger är vackra och så blir marken hårdare...
I dag har jag skjutsat Joannah till mvc och där sa barnmorskan till henne att hennes barn är litet och måttet på magen stort...hon sa att babyn kommer att komma säkerligen två veckor tidigare än beräknat!!!
Fast vi anser att babyn kommer när den färdig!
Jag och Pontus började måla altanen i går...det vita blev mer vitt och det omålade blev vitt...altangolvet är halmålat eller cuprinolat i brunt, måste ha mörk färg eftersom det finns fläckar på golvet som absolut inte går att skura bort...
I dag ska vi göra klart det men först till Seskis och vattna...finns det nåt tristare? Du Annika vet nog och Häxan åxå!
Men vad gör väl det när det blir "Morden i Midsommer"!!!
har vart på arbetsförmedlingen och anmält mej åxå...så nu hör jag till de arbetslösas skara...
I morgon ska Janne ta lite ledigt på dan om det är varmt, och så hänger han med oss till sandbankarna. Kanske familjen Täikkö vill hänga på?!
Jag skulle nog just nu i detta läge slänga mej i soffan och sova till klockan nio...zzzzzzzzzzzzzzz............
Jag och Mervi och Annika har börjat med tidiga morgonprommisar!!! Idag gick vi över en timme...att det gick över timmen berodde nog på att jag fick ta av mej mina skor...skavsår...
Nej nu ska jag ta en mumsmums och dra i väg till Seskis, Janne far med sin buss och vi med min bil för jag har bestämt protesterat mot att åka i hans spindelbuss...
Ha en skön kväll kära bloggisar!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skulle oxå lägga in en protest mot spindelbussar*ler*, vinka till min mamma om ni kör förbi hennes hus (andra efter skolan, höger sida)!

Postat av: Mamma

Jag tror att Erik kanske far till Happis i morgon.
Jag förstår att det blir att vattna mycket när det är så torrt så det knastrar

2006-08-01 @ 18:54:43
Postat av: Anna-Lena

Håller med dig om att hösten är härlig:)

2006-08-01 @ 18:57:12
Postat av: Majsan

visst är hösten fin o skön, men man passar på att njuta de sista veckorna av värmen....

2006-08-01 @ 19:25:17
Postat av: anna

vilken dag!!

2006-08-01 @ 19:25:34
Postat av: Annika

Aj aj, har träningsvärk redan efter 2 dagars morgonpromenad! Hoppas att jag orkar stiga upp imorrn! :-D

2006-08-01 @ 20:37:19
Postat av: häxan1

Gillar INTE höst, sommaren är min FAVORIT :-)
Kajsa, jag har ALDRIG behövt vattna i Seskarö,

2006-08-01 @ 21:32:53
Postat av: Sussi

Hösten är favorit här med...

2006-08-01 @ 21:46:21
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: eira

Åh jag älskar också hösten!!! Det blir så klar luft då!

2006-08-01 @ 22:22:16
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi kan tyvärr inte följa med - håller på för fullt med pojkarnas sovrum! Har lovat Hampus att hans ska vara klart till helgen så det är till att ligga i! Fast vi måste komma någon dag å se hur eran altan har blivit!

2006-08-01 @ 23:05:29
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Nina

Hej på dig hönsmamman !! Så kul att veta att det finns en till lika nojig morsa *skratt*..
jag har också väntat på att telefonen skulle ringa under natten om Emmy ville komma hem....men nope ingen telefon ringde inatt här heller....

2006-08-02 @ 10:44:43
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Lotta

Haha, jag förstår hur kul du måste tycka det är att vattna, nästan så jag saknar det.. ;) välkommen till oss arbetslösa. :O

2006-08-02 @ 11:23:52
Postat av: Anki

Vattna på kyrkogården är det "bästa" jag vet...har ju liksom joppat med det några år...

2006-08-02 @ 15:07:17
URL: http://anki.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)