Senaste nytt...

Visste ni att när jag skulle få Kasper och vi kom in på BB så satt barnmorskan ctg-kurvan på och hjärtljuden sjönk till 59...då insåg dom att ngt var fel och han föddes med ett katastrofsnitt...navelsträngen låg före hans huvud och hade han fötts "normalt" hade han fått enorma hjärnskador...Det tog tjugo minuter från det att jag åkte ner på op tills att Janne fick upp Kasper...
Nog om det!
Vad har hänt här då? Jo,  i lördags var vi till Pello och skrapade nästan hela huset... Mammis klippte Lydia och jag gjorde iordning ma:s och pa:s sallad för mammisen klippte inte bara Lydias hår utan även sin hand...
På söndag  vek jag all tvätt och tvättade mera...plus att jag hann rensa i Kaspers garderob. Att jag kände mej flitig... vi var föresten till Kemi i fredags och ekiperade ungarna därav garderobsrensningen...
Nåväl, efter tvätteriet gick vi ut och städade på gården...det blev fint men det är inte klart ännu...
Jag och Joannah satt i dag och gjorde en lista på vad som skulle göras denna vecka och den lappen blev kvar på bordet när vi for på häxträff...gissa om de hemmavarande gjort narr av oss????
På häxträffen fick vi först se och dofta på Marias ljus sen fick vi en god tallrik som Annbritt serverade oss, allt var gott utom sillen...har ALDRIG ätit sill så jag höll på att dö i en sillchock...det var bara jag som gjorde det, var så impad över alla andra som faktiskt mumsade i sej det...
Jag köpte ett ljus och örtsalt och grillkrydda!
Kaspers första dag på lekis har gått bra! Dom har haft en mkt rolig dag förutom cirkusen..."när kommer elefanterna?...när slutar de här?...när får vi åka tillbaka?...mm...Satt mellan två riktiga muntergökar...en mådde dåligt och en hade tråkigt...hahaha...ni vet ju att borta är bra men hemma är ännu bättre!!!
I dag har Peters syrra åkt med sin familj till Göteborg...dom ska flytta dit och Joannah var så lessen! Och det var Peter åxå! Dom hoppades att dom kommer hem till jul, Joannah hade velat att dom inte for förrän lillen kommer....
Ponte och Mackan har åkt moppe till skolan i dag...visst är jag modig!!!!!
Nej nu ska jag kolla nordnytt och se hur det står till med branden i Karsikkojärvi! Stackars N som först jobbat full dag och sen blir tvångskommenderad ut i skogen på ett 13 timmars skift... Tur i allafall att han hade termos och mackor med så att S slapp skicka ner en egen kaffebomb...
Nåväl kära bloggisar! Ha en fortsatt bra kväll!
TACK Irene för det trevliga sällskapet och det goda fikat!!!
TACK Annbritt för den goda tallriken och ditt trevliga sällskap!
TACK Maria för ljusdemonstrationen och ditt trevliga sällskap!
Nau äm aj gåing to bedd!!! Goddnajt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack själv Kajsa! Så kul att träffas igen!

Postat av: Anna-Lena

Ha,ha..-jag är oxå impad över dom som äter sill..:)

2006-08-22 @ 08:35:13
Postat av: anna

ha en bra dag

2006-08-22 @ 09:16:04
Postat av: Malin

Davve var så glad när han hade sett er på cirkusen! Å vad flitiga ni var i Pello!

2006-08-22 @ 09:31:44
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: häxan1

Oj, oj, Du var INTE ensam, som inte tyckte om SILLEN.(DISKAREN:-)
Ha det så bra :-)
Så roligt, när det kom SÅ MÅNGA!

2006-08-22 @ 10:08:59
Postat av: mamma

Nog är du flitig alltid. Tänk om jag bodde närmare så har jag kunnat hjälpa till.

2006-08-22 @ 10:18:41
Postat av: Sussi

JAG fick värsta sillchocken - satte d i munnen å säger; Ååh - är d Janssons!? Näe, sa syrran - SILL! Jag dog nästan, hurvades å svalde m saft - har ALDRIG ätit sånt å gör d aldrig igen!!! F´låt AnnBritt :(... Hahaha!!!

2006-08-22 @ 11:59:41
Postat av: Annika

Glöm inte att delge mig "attgöralistan"....jag hjälper gärna till. Kommer förbi nån kväll och spanar in vad som måste göras!!

2006-08-22 @ 12:53:10
Postat av: Kajsa

Tack Annika!!!!

2006-08-22 @ 12:58:33
Postat av: Catharina

Usch vad hemskt, tur att det gick bra för kasper, det var väl inte hon på cykel som var inblandad?

2006-08-22 @ 13:58:55
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: Fia

läskigt att föda barn... Men som tur är går det ju oftast bra!

Jag skulle aldrig våga äta sill förresten så jag är impad av att du testade iaf..

2006-08-22 @ 15:33:58
Postat av: Linda

Såg din sillepisod*asg*, jag gillade den i allafall men jag äter ju sånt läskigt som surströmming oxå*ler*

2006-08-22 @ 18:42:57
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Nina

sillepisoden hade jag velat se :)

2006-08-22 @ 20:35:07
Postat av: Erik

Blev det någon choklad?

2006-08-23 @ 19:40:44
Postat av: Kajsa

Erik! Jo men inte förraä på kvällen...vi satt och så "en fisk som heter Wanda" Har sett den flera ggr...den är så rolig!

2006-08-25 @ 12:28:12

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)