Onsdag

Vilken kanonrubrik!!!  I går satt jag och rensade blåbär framför tv:n och kollade samtidigt på ett program om Auswisch ..kan inte stava till det... Nåväl, tårarna bara rann! Kan ni fatta vilket h-vete judarna har haft?
Själv har jag vart med i kvinnorkestern på nåt av koncentrationslägrena...såg ett program om de för några år sen och faktum är att jag kände i gen mej samt att jag fick en otrolig knäck av att se det igen...
Jag har försökt att logga in på Ams men det går absolut inte...har gjort ett intressetest och skulle kolla om resultatet var tillfredsställande...men men...föresten så ska jag skriva ett cv till fredag plus två ansökningar...ett av jobben var en timanställning på 10 timmar i veckan...kul va?!
Barnteaterlägret är i full gång nu! Dom är så duktiga. Vi har ju fått den förmånen att ha Johanna här hos oss denna vecka och det är så roligt! Ikväll ska åxå Henny sova över här. Flickorna är så trötta på kvällen, i går somnade dom vid 9 tiden...fast jag hörde minsann att dom skulle vara vakna heeeela natten...hihihi...
har gjort kyckling i dag till middag och ungarna var så hungriga, när dom har att göra hela dagen så blir dom både trötta och hungriga.
I kväll blir det rensning av blåbär igen, vi har halva hinken kvar...Jag har beställt en hink med färdigrensade blåbär...
Elli skrev i sin blogg om vad lycka är, det är inte så svårt att svara på det! Jag kan ge ett exempel!
Lycka för mej ar bl a att få färga min blivande 15-årings hår...förstår ni det? Det är åxå att få kramar av Lydia och Johanna när dom skall gå och sova...Att få en kram i sömnen av Kasper... Att höra när Jesper berättar för mej...om sina körningar... att Janne säger till mej att han älskar mej...
Jag har legat i solstolen i en timme på altanen och lyssnat på en Henning Mankell deckare....det är åxå lycka!!!!
I morgon skall jag på Juppe och göra om flätorna uppe på huvudet, jag frågade Janne vad han tyckte, om jag skulle ta bort dom eller justera dom....han tyckte det senaste...
Till helgen skall vi till Luleå på årets sommarträff med hjärtebarnsföreningen, det skall bli jättekul!!!
Det enda tråkiga är ju att hon som gick bort aldrig mer kommer att vara på våra träffar...

FREDAG KLOCKAN 19 00 SKALL NI KOMMA TILL SALOONEN OCH SE BARNENS TEATERFÖRESTÄLLNING!!!!

På fredag kommer jag och Kasper att vara på saloonen och hjälpa till hela dagen och halva kvällen.
När vi var till Pello så fick ju Kasper åxå köra fyrhjuling, han gjorde det!!! Han är ibland en liten fegis men i Pello var han så tuff!!! TACK mammis och pappis för allt ni gör för oss!!!
Usch, vad trist när Elli har börjat jobba i gen....och inga raster tar hon heller...
I dag har vi vart hos familjen Täikkö och hälsat på! Ungarna har hoppat hoppborg och badat i poolen. Vi har fikat och gått husesyn, har åxå fått skåda ett vattenkrig...hehehe...ni skulle ha sett lilla Emil när han fick tag i vattenslangen...t om Joannah sprang....tänka sej i hennes tillstånd...
Kasper är så sugen på Vicktor nu så jag hoppas att dom kommer hit snart!
Själv är jag sugen på blåbärspaj...som Emma gör...
I går fick vi besök av Näslundarna, dom brukar komma förbi oss när dom är här uppe och det är jättekul att träffa dom, se hur ungarna växer...tiden går så fooooort!!!
NU ska jag kolla vad jag skall äta, det är så varmt ute så matlusten finns inte...det borde ju ge resultat....
Ha en fin kväll bloggisar!!!!

Kommentarer
Postat av: elli

Kära älskade syster!!!! Nästa vecka börjar vi med rasterna igen och då tar jag mej en promenda till dej vareviga dag. Föresten så är du väl upptagen av teaterlägret eller???

Postat av: Erik

Har du varit med i kvinnoorkestern i nåt av koncentrationslägren?????

2006-08-09 @ 19:06:21
Postat av: Bull

Ät nåt gott!!

2006-08-09 @ 19:19:29
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anki

Kul o se dig idag söster:D
Man blir så glad av att se dig. Förlåt det jag sa om rumpan!!!!

2006-08-09 @ 19:30:04
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Mmm va gott me blåbär..-eller allt gott man kan göra av blåbär..:)

2006-08-09 @ 19:31:59
Postat av: Lotta

klart man måste komm apå teater, hur mycket är inträdet, så man vet hur mycket kontanter man ska ha med sig? :)

2006-08-09 @ 19:52:33
Postat av: emma

nu leker grabbarna här bilder finns på min blogg

2006-08-09 @ 19:56:27
Postat av: anna

:)

2006-08-09 @ 19:57:12
Postat av: Sussi

Vi kommer - evribadi!!!

2006-08-09 @ 19:59:50
Postat av: Klekke

Lycka kan vara att fisa i sina syskons närvaro och ändå veta att man är älskad.
Kanske också att råka klia sig i näsan samtidigt.

2006-08-09 @ 21:12:47
Postat av: Fia

hade ju varit kul att se teatern meen kan jag ju inte nej...

2006-08-09 @ 23:24:19
Postat av: Catharina

Blåbärspaj ! mums

2006-08-10 @ 08:20:12
URL: http://catharina63.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)