Gött göttigöttgött...

Gött göttigöttgött...

I går när vi åkte till stan så kom Joannah på att vi borde göra en smörgåstårta till Janne...sagt och gjort, vi inhandlade ingredienser och åkte hem för att tillverka en dylik.
Så här blev det: Joannah gjorde den själv med lite hjälp av Kasper och Vicktor och jag gjorde en vanlig gräddtårta, på ett sätt så att Kasper åxå kunde äta den.
Jag gjoede middag till barnen för två av dom skulle till stallet.
Sen kom bokbussen och jag ick ju månadens höjdpunkt...det blev många böcker i gen och jag har snart avverkat en av dom...
Sen komm Suos och Täikkös och då kunde vi börja frossa... Det var så gott!
Hampus och Lydia sprang omkring och bytte klistermärken med varandra, tror att dom försökte springa i från Kasper och David...men dom grabbarna är snabba... Lilla Emil fick syn på slålen med godis...att det är svårt att neka han en lite chokladbit...jag överlät det på Malin...
Sen när alla for hemmåt så satt jag med Janne och Pontus och kollade "Allå allå"...att man fick skratta!
Pontus är hemmavid i dag för han är så dunderförkyld...brukar alltid bli det när skolan börjar...har fått dubbla doserna och vi får se om det går vägen annars blir det akutspring i gen...Här på akuten kommer ju inte läkarna om dom inte måste och när dom väl kommer så läser dom inte journalerna...jä*la magnesylverkstad...
Lydias klass är i Kukkolaforsen i dag på nåt kulturellt evanemang...har gjort köttbollsmacka åt henne och varm choklad.
Nu borde jag få tummen ur ****** och få nåt gjort, fast jag vet inte vad...
Möjligen förpassa Jannes presenter där dom hör hemma...alltså på väggen och i barskåpet...hahaha...
Nix nu börjar det bli lite error i hjärnan...Ha en bra dag bloggisar! Själv ska jag bita på naglarna...
Cessi! Ring mej!
Annika! Kom på analys!
Elli! Kaffe på din rast eller?
Erika! Aj lav jo!!!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Ringer dig ikväll!

2006-08-29 @ 11:47:58
Postat av: Catharina

Wow, vilken härlig tårta, vá duktig Joannah är, man blir sugen fast jag just ätit lunch. Ha en bra dag, och få nu iväg Joannah till "födelseverkstan", skulle hon inte ha varit där redan i går?

2006-08-29 @ 12:13:28
Postat av: Anna-Lena

Vilken smörgåstårta! Snygg:)

2006-08-29 @ 13:24:47
Postat av: Nina

Lägg inte ut så fina bilder ;)....man blir så sugen på smörgåstårta då *skratt*

2006-08-29 @ 13:29:59
Postat av: Annika

Wow...vilken smörgåstårta....hmmmm.....denna skulle Wille se, han ääääälskar smörgåstårta!

Jaaa....vad ska vi analysera?!?!? :-D

2006-08-29 @ 13:38:27
Postat av: Sussi

Ååh vilken fin tårta! Hoppas ni har STORT barskåp...

2006-08-29 @ 14:21:16
Postat av: Karro

Ser gott ut :)

Postat av: anna

viiiilken tårta.........

2006-08-29 @ 15:19:01
Postat av: Majsan

Janne uppskattade säkert allt Ni gkort för honom.
Vi själva uppvaktade Anna på 13 årsdagen igår!!!

2006-08-29 @ 16:05:08
URL: http://majsan43.webblogg.se
Postat av: Linda

Vad smaskigt det ser ut:)
Gillar inte heller magnecylverkstan i stan!

2006-08-29 @ 17:41:34
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Mamma

Synd att man hann fara hem, fast det är ju förstås räkor på tårtan.

2006-08-29 @ 18:29:40
Postat av: Britt-Maria

Efterskottsgratualationer till dig Janne. Som vi förstår det fattades varken mat eller dryck och stämningen var på topp- så ska det vara. Du är alltså nu på ditt 60:e. Ha det gott! Britt-Maria och Gunnar

Kajsa - tårtan på bilden vill vi gärna ha i repris i verkligheten.

2006-08-29 @ 18:35:08
Postat av: Saara-Maria

Vad smaskig den ser ut,,slickar sig om munnen. :-)

2006-08-29 @ 19:44:42
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: Maria

Det är tur att jag inte jobbar kvar med pointsen... smörgåstårta är min absolut största passion (Ja efter maken då...)här i livet! Många points är det....

2006-08-29 @ 19:56:22
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anki

Ser smarrig ut:))

2006-08-29 @ 20:28:01
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Seija

oooh en mummatårta!!

2006-08-29 @ 22:28:19
URL: http://seija.webblogg.se
Postat av: Malin

Smörgåstårta äter jag inte, men den SÅG god ut i alla fall :) Och det vanliga tårtan var supergod!

2006-08-30 @ 08:18:40
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: häxan1

Tårtan ser FIN ut, men, tyvär, har ätit för mkt, gillar inte mera!

2006-08-30 @ 09:29:48
Postat av: Bettan

Mmmm, det såg gott ut!

2006-12-04 @ 19:30:25
URL: http://elpa.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)