VILKEN DAG

I dag har det vart full rulle direkt på morgonen. Vi förde ungarna till bussen och skolan och drog sen i väg till Pello.
Där hämtade vi skötbordet som Janne gjort till Emma och Nicke sen hann vi med fika och babbel och det var riktigt roligt, det enda som var tåkigt var att vi lämnade lillsyrran där!
Under Pellovistelsen hann Janne stuka foten och flyga ner på  den isiga gården och slå sej i sin onda axel ,samtidigt kom Joannah med en gråtande Kasper som hade ramlat ner från fåtöljen och slagit bakhuvudet i bordskanten...Jag visste inte vem jag skulle hjälpa så Mamma stannade med Janne och jag tog hand om Kasper. Janne fick inga men, han har ju redan ont i axeln och det blev inte värre sa han men Kasper fick ett litet sår och var otröstlig i en halv timme.
Sen for vi hemmåt och gjorde en liten avstickare till Ötå och Lantmännen där vi köpte spån till hästen och nya gummistövlar till Lydia.
Väl hemma var det bara att byta bil och dra i väg till våran datakurs.
Efter kursen handlade jag och Rådinnan till Påskhelgen.
Väl hemma så hade Janne gjort middag och jag var så svinaktigt hungrig eftersom jag inte hann äta lunch, med den påföljden att jag fick mat förlamning...vilket resulterade i att jag inte orkade med nån prommis...
Jag och ungarna badade bastu och sen stöp vi i säng, tänkte att jag söver ungarna och kliver sen upp och drar i gång med värsta möbleringen...men...jag har nyss stigit upp och insett att klockan är för mkt...
I morgon far jag ingenstans!!!! Ska jobba från halv ett till tre så det är skönt att inte behöva stressa! Och föresten får jag kaffebesök av en trevlig ung man med bihang! Yes Sussi! Jag menar er!
Jag har föresten kyrkvärdsaktivitet i morgon med Elvira! Få se hur många av er bloggisar som kommer och tar nattvarden!!!! Ni är i alla fall mkt välkomna! Klockan aderton!
Ha en bra natt kära bloggisar!

Kommentarer
Postat av: fia

Ni är så välkomna om och när ni kan och vill!!

Vilken händelserik Pello resa... synd att det inte var roligare överraskningar men alla verkar ju ok nu? Glad Påsk på er!

Postat av: Nina

du ville se en bild på eiras man, så nu har jag lagt in en bild på min käre storebror på min blogg.

han är så fin så fin, så där ser han ut, inget konstigt med han.

2006-04-13 @ 08:34:27
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Mia

Oj körigt som tusan.... Hoppas inte Janne gjorde sig allvarligt illa.
De brukar inte hända så ofta att jag går på nattvarden, har hänt två gånger sedan jag flyttade hit.... ;) Hoppas de går bra.

2006-04-13 @ 09:13:21
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Nina

Bjud nu på riktigt stark vin och en rejäl dos och lit salat kex med lite ost på kanske.......I kväll.

Jag får väl ta nattvarden i stugan istället.....någon kväll med Ammi, (en släkting som kommer dit).

Håller tummarnn att allt går bra ikväll. Jag hoppas på en rapport om hur det gick sedan nästa vecka.

2006-04-13 @ 10:37:09
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Sussi

Vilken tuuuuuuur att du skrev att d var vi... Alltså man m bihang - nån kan ju annars lätt få för sig nåt... Om själva bihanget menar jag, hahaha! Tack för en kanonstart på dagen förresten, vilken vitamininjektion man får när man kommer till dig!
Kram!

2006-04-13 @ 11:30:17
Postat av: Mamma

Det var ju inte något roligt besök för er i Pello, men för oss var det roligt att se er, det är alltid roligt. Jag hörde min baby småsnarka i natt. Hon tycker säkert att det är tråkigt när vi inte har något påskpyssel här. Du måste hälsa och gratulera Niklas för att han fått vaktmästartjänsten. Det är tryggt i dessa tider att ha en fast tjänst.. Många kramar , vi ses.

2006-04-13 @ 11:56:05
URL: http://gunkael.webblogg.se
Postat av: Cessi

Det skulle vara spännande och intressant att se vilken min Du anlägger idag i kyrkan vid nattvarden.Skulle vara trevligt att få sin syster filmad och sedan få titta på det...
Kan inte Janne eller någon filma.
Extra kul om Mesen var med också ....
Nattvarden är ju sorglig men samtidigt positiv eftersom man blir förlåten...

2006-04-13 @ 12:01:20
Postat av: Häxan1

skrik till, om ni behöver skolnings hjälp, i trägården, vet själv, hur ont man kan ha och man MÅSTE göra SITT JOBB!
GLAD PÅSK från Blåkullan!

2006-04-13 @ 12:34:02
Postat av: Majsan

Hoppas att de inte har ont nu någon dag efter, det kan man få.
Ha en trevlig påsk !!!!!

2006-04-13 @ 14:37:37
Postat av: Anki

Har ni häst???
Blir det starkvin? Då kanske vi kommer.
Jag har nya gardiner i TV rummet kom o kolla:-)

2006-04-13 @ 19:10:40
Postat av: Erik

Jaså, ni hann med en avstickare, inte illa.

2006-04-13 @ 19:12:46

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)