SKÄRTORSDAG

I dag har jag och Pontus möblerat ordentligt i hemmet, hur det ser ut får ni se med egna ögon, alltså komma hit och titta...
Sen har jag jobbat och sen har jag vart till kyrkan och kyrkvärdat med Elvira och det gick jättebra! Det blir ju bra när proffsen får jobba...då menar jag inte mej utan E! Allvarligt talat så var det inte så svårt att vara med under nattvarden, vaktmästaren hade ju gjort nästan allt klart till vi kom och prällen var lättsam så det funkade skitbra, det som var bäst ur min synvinkel var ju att det inte var så värs mkt folk...ca 5st...
När jag kom hem åkte hyllorna på plats och diverse möbler åkte ut. Janne och Pekka for på herrbastu och jag lagade till lammsteken och kokte rödbetorna och gjorde ägglikör.
Saldot av denna dag: Hade en rolig stund med Sussi och hennes två minstingar i morse, det är så kul att sitta och skvallra utan att nån annan lyssnar...Ja Filip kan ju inte skvallra till nån vad vi skvallrade om...än så länge...hahaha...
Nåväl nu är klockan mkt och vi har tillsammans med barn, svärson och goda grannar ätit upp lammsteken som jag tänkte bjuda svärmor på i morgon...gott var det åxå...och i morgon gör jag laxlådan som Terttu visade mej hur man gjorde, den blir nog lika god!!!
Ha en bra kväll och natt så hörs vi ev i morgon!!!
Till alla påskkärringar säger jag: Håll i hatten för i morgon blir det åka av!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Åh, vad gott det låter med lammstek , det är så sällan jag äter lammkött.
Sist jag åt det var nog för några somrar sen och det var grillade lammkotletter som legat i en marinad innan.
Så blir det när man är den enda i sitt hushåll som gillar lamm ,tur att man har en syster som tillagar lamm , det finns hopp!
Själv har jag ätit för mycket memma och grädde så det finns nog ingen eventuell kvast som håller för mig.
Har blivit besatt av memma -smaken ...precis som man kan bli besatt av påskpyssel.....

2006-04-14 @ 08:31:24
Postat av: Annika

Du har verkligen haft en bra Skärtorsdag!

2006-04-14 @ 09:08:06
Postat av: AnnBritt

Har passerat Pello själv idag på väg upp till Ylläs ! Hur hinner du med allt ???? Glad Påsk !

Postat av: Sussi

Tappa inte kaffepannan på mig om du flyger över oss...

2006-04-14 @ 09:59:13
Postat av: Anki

Vilken tid åker vi? Vi samåker väl till blåkulla? det blir väl billigast o roligast så????
Ska jag ta med alla katter?

2006-04-14 @ 10:37:32
Postat av: eira

Jag har också ett gäng katter som behöver få åka till Blåkulla!

2006-04-14 @ 12:07:41
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Mamma

När jag åker till Blåkulla så tänker jag åka ensam, så att ingen ser när jag tappar orienteringen,sen har jag ingen kvast som är lämplig

2006-04-14 @ 12:42:14
URL: http://gunkael.webblogg.se/
Postat av: Monica

Ni Lehtos systrar är då flitiga! Ni hinner med allt. Jag tror inte att jag ens skulle hinna med kvasten till Blåkulla. Behöver någon låna en Katt? Jag har några som skulle må bra av att ta en flygfärd. De flyger idag bara ut genom altandörren, en längre resa över helgen skulle kanske lugna ner dem. Husse planerar att bygga in verandan med hönsnät för att de inte skall smittas av fågelinfluensa! Tro ni att man kan bli vansinnig med mindre? Kanske det finns plats för en manlig resenär på en kvast? Han kan inte åka ensam för då hittar han inte tillbaka. Och det vill jag ju!

2006-04-14 @ 13:15:25

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)