Påskafton

jaha så har den långa fredan kommit och gått! vaknade i morse av att solen sken...ska passa på och ta en prommis nu på morronen så kanske man får både färg i ansiktet och lite ljusterapi!
I går var familjen Täikkö här och det var som vanligt mkt roligt MEN jag bjöd dom på middag och Malin sa nej...fast jag inte tänkte bjuda på nåt segkött...
Emma och Nicke och Vicktor kom i alla fall och och vi åt en långfredagsmiddag! Var och hämtade Pelloanerna från Ötå och det var så roligt att se pappa i farten igen. Elli hade ordnat så fint för dom och när vi kom in genom dörren så luktade så gott och det var så välstädat och fint, gissa om jag kände mej lite avensjuk? Här är det ju ingen som märker av om det är städat...efter fem sekunder är det stökigt igen...
Janne ska till stan i dag med farmor, han ska lämna in travet och farmor ska handla lite. Jag tror att vi andra åker en sväng til Sups då om dom inte har hunnit fara till Täikkös.
Det börjar bli dags för plantskolning åxå så nu gäller det att hitta en radio med bra ljud att ta dit ner till v-huset, eljest går tiden så sakta...
Nej nu blir det prommis med mp3musik och eventuellt stavar!
Ha en trevlig påskafton så hörs vi senare!


Kommentarer
Postat av: elli

Men nog var det sköj att ni kom hit och fika. Visst var det roligt att kunna sitta på altanen och fika? Cessi hälsar fisboll. Nu protesterar hon vilt!

Postat av: Cessi

*Vissa* gör allt för att ge mig dåligt rykte...

2006-04-15 @ 13:32:51
Postat av: Cessi

*Vissa* gör allt för att ge mig dåligt rykte...

2006-04-15 @ 13:34:53
Postat av: Sussi

Å vad duktiga ni är me era fröer å plantor.. Men d är ju tur för en sån latmask som mig, att man får köpa era färdiga sen då =D!

2006-04-15 @ 21:52:38
Postat av: Karolina

Trevlig påsk!

2006-04-16 @ 01:22:13
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: Häxan1

Tänk, det börjar klia i mina händer, när det är VÅR!
Jag SKULLE inte, ALDRIG mera SÅ, men nu är det hänt! Tog frön, av bidens, och det blev mkt frö, säkert hundratals, men det kom opp, 4 stycken, kanske har jag tappat min trägårds "anda", (hittade inte nått annat ord)
TV, lovade fint väder idag, dom kan aldrig hålla, vad dom lovar, men vi ska fara till Armasjärvi o pimpla, så de så!

2006-04-16 @ 08:36:56
Postat av: fia

mmm det är kul när nån märker att man städat.

Jag måste försöka plantera om mina små grejjer som vuxit upp på fönsterbänken men jag är inte den med dem grönaste fingrarna....

Förresten vad får man normalt betala för en vettig snabbväxande häck? Sisådär på ett ungefär?

2006-04-16 @ 09:33:40
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: elli

Men Kajsa! Det är ju en ny dag och du har inte uppdaterat dej alls!!!!

2006-04-16 @ 09:46:37
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Visst är det trevligt att ha med mp3-spelaren vid promenader?

2006-04-16 @ 11:50:49
Postat av: Kajsan

Det är tur att någon håller redan på en.....och talar om vilken dag det är osv.....tackar för det, snart kommer det en uppdatering.

2006-04-16 @ 14:30:15
Postat av: elli

Ja, ja men när........

2006-04-16 @ 14:48:39
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: kajsa

Elli! det var Majsans inlägg...

2006-04-16 @ 17:36:19

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)