...jag har bara regn hos mej...

Men vilket väder! Säger som Hadderajan att nu kan man med gott samvete hålla sej inomhus...
Har i dag tvättat och vikt kläder till en hel arme...och ändå är det tio armeers kläder kvar! Hade besök av Hadderajan med familj i dag och det var riktigt roligt, ungarna cyklade säkert i en timme fastän det regnade!  Henny har sovit över hos Lydia och när hon ringde hem och skulle fråga hur länge hon fick vara här så var hon tvungen att gå hem...dom hade planerat nåt och Lydia var inte glad...
Jag köpte panelgardintyg i går på Catalog som jag nu har nålat och väntar på att Joannah kommer hem och syr dom...kanske jag får lov att göra det själv för hon och Pekka har inte dykt upp ännu...
Sitter faktiskt framför datorn med en öl som jag aldrig har smakat, den heter Sarek...har öppnat den men vet ej om jag vågar smaka...jag är en "Koff" diggare. Tycker att systemölen är så starka så jag jag föredrar finsk folköl!
Min lilla goding är på väg hit för övernattning, jag talar om Vicktor! Han har väntat hela påsken på att få sova här och han ska ju ändå vara här under lovet så då kan han ju lika gärna sova över i dag!
Har planerat ett Tornebadhusbesök i morgon om alla barn är friska, det går ju magsjuka gen...
Ser framemot när min pappa fyller år i maj för då kommer dom hit till oss och bor här! Janne ser åxå framemot det för då vet han vi har kaffet klart på morgonen...pappa är väldigt morgonpigg och vi kliver ju åxå upp mellen halv 6 och 6 varje morgon... Nicke ser fram emot att mamma kanske steker sina goda pannkakor, det finns INGEN på denna jord som steker så tunna och goda pankisar som min mamma.
Cessi ser nog åxå fram emot att få komma hem hit för här är hon verkligen som hemma och jag saknar varje minut som hon är borta, det känns som att hon inte tycker om mej när hon har bott hos Elli...tänk vad barnslig man är...och vuxen ska man ju åxå vara...hmmmmm....
Cessi! Mesen vill att du kommer hem!!!!!
Nej nu ser det då verkligen ut som om jag finge sy dom perskans gardinerna själv så jag avslutar härmed mitt inlägg!!!!!
Ha en bra kväll kära bloggisar!
Erik! Ha en bra dag om du läser detta i morgon bitti!
Föresten så är det bara 19 dagar kvar tills Vicktor blir storebror...gissa om vi alla väntar...
Sussi! Släpp bromsen och gör en till!!!!

Kommentarer
Postat av: Cessi

....låter som en perfekt pysselkväll "systrar emellan"..
Roligt att Mesen vill att jag kommer , trodde han stuckit!
Mina kära ägghalvor behöver aldrig tvivla på min kärlek!
För den delen inte min söta lillebror i Umeå heller.
Förstår att Nicklas gillar mamsens *pankisar*, kommer nog att "önska" en laddning när jag är här i Pello.
Det var fräscha tyger du köpte , det blir nog jättesnyggt!

2006-04-17 @ 19:41:34
Postat av: lotta

har en fråga; fick kasper sin myskväll med pontus som han längtat efter hela veckan? :)

Postat av: Sussi

Nämän jag har väl aldrig bromsat!!!!!! =O

2006-04-17 @ 20:06:19
Postat av: mamma

Du skriver så fint om oss så man känner sig som en sorts kunglighet. Här regnar det också ,man får ju hoppas att snön försvinner. Jag vill ha riktig vår

2006-04-17 @ 20:43:25
Postat av: Cessi

....och vem är "Hadderajan" lilla sötissyster?

2006-04-17 @ 21:01:34
Postat av: elli

Inte är det Sussi som bromsar, det är ju en annan för det hörde jag på Kaspers kalas så det så!

2006-04-18 @ 09:57:36
Postat av: Nina

bra att du påminde om söndagen......har ej hunnit kolla, men skall göra det senare idag, förresten så skall vi kyrkvärdar samlas efter gudstjänsten i kyrkan och gå igenom alla grejern i skåpet i sakristian. De andra kyrkvärdarna kommer säkert och spanar in oss först att vi sköter oss !

Och då skall vi visa dem att vi gröngörlingar kan, eller hur ???!!

2006-04-18 @ 10:47:13
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Anki

Ska du också ha tarmar i fönstren???
Som jag:-D

2006-04-18 @ 16:50:28
Postat av: lotta

haha mååh, men han fick sitt myspys iaf, det e väl huvudsaken.. :) glöm inte att skriva om din spindelupplevelse.. :)

2006-04-18 @ 17:04:02
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Cessi

Vad har hänt idag då ?

2006-04-18 @ 18:37:46
Postat av: Erik

Tackar, dagen har nog varit hyfsad idag.

2006-04-18 @ 21:39:25

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)