Ja, vad har hänt i dag då?...

Jag ska börja med ett allvarligt tillbud som skedde i mitt hem i går kväll!!!
Jag skulle ta min kamera från databordet och gå ut och fånga regnet...jag höll i kameran i min högra hand och kände nåt hemskt på min vänstra...EN STOR SVART SPINDEL....... Å, fy f-n vad jag skrek!!!!
Janne tog bort den, jag skakade ju naturligtvis av den från min hand...men det krälade på golvet mot mej precis som om den skulle anfalla! Sen gick jag ut och kräktes....och det var synd för jag hade just ätit en bit av den goda chokladen som jag fått av min lillasyster...
Sen tvingade jag Janne att stå i dörröppningen till duschen när jag duschade bort alla eventuella spindelavlagringar...Jag skrubbade min hand så jag fick sår på den...och ni ska veta att handen kliade hela natten och jag själv sov skitdåligt. janne tog en bild på min hand som jag tänkte visa er bloggisar men jag är inte så sugen att vidröra kameran i dag...
Ja, så var det denna dag! Jag har tvättat några tvättar och så klart synns det inte ännu i tvättstugan...
Har åxå vart med Elli och Lotta och kollat på en lägenhet. Var på Jala och handlade för Kaspers sista slantar och där träffade vi en trogen bloggist, som jag lovade att jag skulle publicera en bild på min man med Kaspers nya clownnäsa...och det ska jag försöka att fixa till i morgon! Hämtade åxå pizza som dom beställt hemifrån, MEN jag kommer ALDRIG mer att köpa pizza från Kalles!!!! Peppes veggopizza innehöll både räkor och tonfisk...Ni kan ju gissa hur arg Peppe var!!! Jag erbjöd mej direkt att åka tillbaks till stan och hämta en ny åt han från Leilani men han var alldeles för arg för det, och jag förstår han!
Vi har nyss kommit hem från ett födelsekalas i Tossa, där var huset fullt med glada människor! Jag gjorde nya trevliga och trivsamma bekantskaper med gästerna, måste säga att det var en skrattig och glad kväll!!
Nu ska jag försöka få Kasper att hoppa i säng utan att behöva se på Tom och Jerry filmen...fåse vad han väljer i stället?
Jag känner mej väldigt trött i och med mitt hemska trauma i går kväll!!!
Förlåt mormor Klara i himmelen, men jag avskyr spindlar!!!
Ha en god natt kära bloggisar för det ska jag åxå försöka att ha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hu, jag fårstår att du skrubbade hårt! Jag kan bara föreställa mej den ondsinta spindeln framför mej, hur den håller på att anfalla! Hu!
Visst ringde ni till Kalles och klagade? Det ska man alltid göra - Jesper hade ju fått en gratis Pizza då!
Å förresten så tittar vi förbi någon em - inte på middag dock! Jag ska kolla igenom en katalog som Joannah har, och jag kan ju inte ta med emil till henne. så då blir det date hos dej istället om det går bra :)

2006-04-18 @ 22:12:52
Postat av: kajsa

Det går sketabra!!! Jag vill att ni kommer snart!!!!

2006-04-18 @ 22:29:18
Postat av: Sussi

jamen fy xxx för spindlar - trodde inte d fanns nån mer som jag!!!! YAK!

2006-04-18 @ 22:38:49
Postat av: eira

Uscha.... spindlar är sååå äckliga!! Och häromdagen kom jag på att när det bli sommar så kommer....GETINGARNA!!! *hurv*

Postat av: aegnes

ryser ryser ryyyyyyser! inte så mycket förspindlarna för egen del men för din del och för allt annat som finns på vår jord.uäck

2006-04-19 @ 08:11:13
Postat av: emma

jag lider mig dig mamma jag fick rysningar jag med fast jag inte ens är hälften så rädd för spindlar som du

2006-04-19 @ 08:30:48
Postat av: mamma

Har du inte tänkt på Imse vimse spindel......
Jag kan inte förstå att du är så rädd för spindlar, de är ju så små, det är värre med renar.Jag är rädd för alla andra flygfän på sommaren. Spindlar har jag lärt mig att tycka om lite ,men jag vill inte ha dem på mig.

2006-04-19 @ 11:53:09
Postat av: Cessi

Jag förstår rädslan för spindlar.
De har ett väldigt oberäkneligt rörelsemönster.
Låt mig ge ett exempel:En solig dag i skogen ;utflykt!Jag är väl 5-6 år.
...behöver kissa...gör det ....när jag ska dra upp mina trosor ser jag att en svart spindel letat sig in......
Detta var alltså mitt första mardröms-möte med spindlar , synd kanske att kalla det en mardröm , det var ju "på riktigt!".Har även drömt om dem....
Men har blivit lite mindre rädd...alltså ;
lite -mindre- rädd....

2006-04-19 @ 15:36:19
Postat av: elli

fISBOLL! Få se vem som får lägenheten. Tanten verkar lite för nyfiken för sitt eget bästa. Lotta har ringt idag åxå men inget napp. Suck. Väntar nu med spänning på klåvnen!

2006-04-19 @ 15:39:42
Postat av: Erik

Hmmmmm, det var de där med åtta ben.

2006-04-19 @ 18:02:05
Postat av: Anki

Inte för att jag älskar småkryp, men så farliga är de inte:-D

2006-04-19 @ 19:48:09
Postat av: joannah

nähä ingen uppdatering!

2006-04-19 @ 21:47:20
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: joannah

nähä ingen uppdatering!

2006-04-19 @ 21:47:21
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: joannah

nähä ingen uppdatering!

2006-04-19 @ 21:47:21
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Cecilia

Ingen uppdatering segis-syster!

2006-04-19 @ 22:32:16
Postat av: marina

Jag förstår precis hur det kändes. jag hatar spindlar och hos mej är det väldigt stora svarta spindlar och jag måste ju döda dom eftersom jag bor själv men får panik efter och duschar och tycker det kryper över allt.

2006-04-23 @ 23:05:11

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)