Fredag

Fy så hemsk denna morgon har varit! Växthuset nere på byn har brunnit upp eller ner, hur man nu säger.
Det är inte mkt kvar i allafall, tur i oturen är ju att inga andra hus i närheten började brinna.
Jag har vart runt på allas bloggar och kommenterat en del men inte allas för datorn är så seg i dag och det gick bara att komma in på vissas sidor, men jag ska givetvis pröva i morrgon i gen.
Jag har vart med Mervi till Luleå i dag, vi stämde träff med hennes syrra Annokka och sen drog vi runt och shoppade.
Jag fyndade mest på mina favvoställen, nämligen Lindex och Akademibokhandeln...
Köpte en jättefin kjol men kofta och linne, snyggt att ha på sej till alla ev fester man kan bli bjuden på i sommar... plus linnen och trosor.
Vi åt på Dagobert och jag vräkte i mej en kycklingbagett...tänk att jag vågade det i dessa fågelinfluensatider?!
Hittade åxå en "halvaprisettröja" på nån sportaffär, den är rosa och grå.
På hemvägen stannade vi till i Kalix så jag fick springa in och köpa "Häxan och Lejonet " plus "Wallace och Gromit", den senaste, så gissa om vi har haft filmfest här hemma...
Janne hade gjort middag till jag kom hem och det var jättegott, medans jag åt for han och cykla med de två minsta kottarna till G-ssons och köpa fredagsgodis.
Elli och Åke har vart här och vi har badat bastu och pratat, det var jättekul för det är så sällan dom är här.
Nu ska jag hoppa i säng med Wallace och Groomit...alltså på videon...vi ska ligga och se den till vi somnar, kanske hinner vi se början och kanske inte...
Men ni ska i alllafall ha en skön kväll så hörs vi i morrn!
Föresten: NU PÅ MÅNDAG KVART ÖVER 9 PÅ MORGONEN I TV4 SÅ ÄR HJÄRTEBARNSFÖRENINGENS ORDFÖRANDE ERIKA OCH PRATAR, SEN I SAMMA KANAL KL ÅTTA PÅ KVÄLLEN BLIR DET ETT PROGRAM OCH HJÄRTEBARN, KOLLA NI SOM KAN!!!
NÄSTA VECKA ÄR DET ÅXÅ HJÄRTEBARNSBAKELSEVECKA! OCH DÅ KAN NI MED GOTT SAMVETE GÅ IN PÅ NYA KONDITORIET OCH KÖPA EN!!!!
Godnatt på er!
Erik: Jag har aldrig gillat torsk eller ansjovis...eller spindlar...

Kommentarer
Postat av: Majsan

Vi var hemma vid midnatt så man är lite mör,men det ska bli roligt att fara till Agnes ikväll.
Givetvis ska jag titta på hjärtebarns programmet.

2006-04-22 @ 10:13:16
Postat av: Malin

Tänkte just föreslå att vi har en hjärtebarns-bakelseträff hos er i veckan, men så kom jag på att jag åker till uppsala på tisdag, så det hinns ju inte! Jag får väl äta en bakelse där nere i stället!

2006-04-22 @ 11:31:16
Postat av: Cecilia

Hur är en hjärtebarns-bakelse uppbyggd?Hjärte-formad sockerkakasstomme och jordgubbar med små mössor kanske ?
Grädde?Du får gärna beskriva den , Katarina Granvik.
Bra med en bakelsedag och samtidigt för något "beHJÄRTAnsvärt " som det så passande heter....hehehe

2006-04-22 @ 13:43:26
Postat av: fia

Kul att du hittat lite kläder!! Du får gärna ta dem på dig familjen i bilen och komma ner nån dag man kan ju grilla eller nåt! Kom gärna när vi inhandlat sängar till gäststugan så kan ni sova över =) Hoppas du och resten av familjen får en bra helg!
Kram

Postat av: Karolina

hoppas också att du o familjen får en bra helg!
för det kommer jag att ha.
Om jag vinner mkt pengar så köper jag en kamera åt dig också, fast du redan har en, men man mår inte dåligt av de ;)
trevlig helg!

2006-04-22 @ 14:19:44
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: Sussi

Nuuuu kom jag in - har försökt på diverse bloggar sen igår, men d har varit ett jäkla krångel! Tänkte ta en hammare å besikta hela datorn... Nåväl, ni verkar haft en trevlig Lulesväng - skall själv se till å få mig en sån under den närmaste tiden! Julfest ikväll? Kunde TYVÄRR inte, men nog hade d vart gräjt!

2006-04-22 @ 20:45:18
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: elli

Jag ska kolla med skolan om vi inte kan beställa hjärtebarnbakelser till våran personalträff på torsdag. Kan vi inte det så tänker i vart fall jag köpa till oss i familjen. Så det så

2006-04-23 @ 09:05:33
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Sussi

Ja då va´re söndag då...

2006-04-23 @ 10:08:20
Postat av: Majsan

Sover du ännu ? Du som for hem tidigt !
Idag är det söndag och du ska väl till kyrkan?????

2006-04-23 @ 11:09:59

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)