Mattvätt

Idag  har jag och Emma tvättat Joannahs nerpinkade matta i deras bastu...Vi bokade bastun för två timmar, herregud vad tung den blev som blöt, mattan alltså, men den blev ren och fin som en köksgardin!
Före vår a mattansträgningar var vi en vända ner till  Kukkola för att kolla om det var nån rotation på forsen eftersom norrbottensradion skulle vara där, men nada! Dom var ju så klart  på byagården, fast dit gick vi inte in utan vi forde hemåt och tvättade mattan istället.
Idag kommer min älskade lillasyster  hit och bor hos oss några veckor eller månader eller vad hon nu hittar på, hon har friår och då passar hon på att kolla runt lite på läget liksom.
Ser verkligen fram emot detta.
Här hemmavid har jag gjort en småäcklig rödbetssallad...det blev för mycket senap i den men jag kommer att hålla god min och tugga i mej den för glatta livet, matlagning är inte min starka sida precis...dom få ggr jag  har gjort nån "god" kötträtt så har Janne ringt tillverkaren och klagat och det hela har slutat med ett presentkort...han är ju så snäll min käre man, han har inte fatta ännu efter snart 20 år att hans hustru inte kan kocka så bra!!!
Nåväl för att vara första inlägget i min nya blogg så får jag ju säga att det ser fint ut!

Kommentarer
Postat av: joannah

Du kan visst laga mat pucko, igår hade du ju lagat riktigt smarrig potatis gratäng tex =)

Tack för att ni tvättat min matta medans jag har jobbat!


Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)