Grillfest

Jaha vi hade en liten grillfest i går nere vid Seittu. Grabbarna badade bastu och vi andra drack öl/vin/cider/läsk/vatten och umgicks. Det var verkligt trevligt och tiden gick väldigt fort, Janne han somnade redan halv tio men det var ju Nickes fel för han hade med sej en tydligen drickbar wisky i bastun och Janne är ju inte den som är storbjuden direkt...Nåväl vi hade kul i alla fall!
När jag vaknade i morse förväntade jag mej en ruskig huvudvärk ...kan inte säga att jag blev besviken då den inte infann sej...Tänkte baka bullar i dag med Cessi och Emma men det blir nog med emma för Cessi har blitt inbjuden till Elli och Åke på middag och då ids jag inte börja stressa henne med bullbak utan hon får äta färska bullar när hon kommer hem istället.
Jag tror att jag kanske gör en fisksoppa i morgon till middag för Lydia har längtat så efter den.
Jag är så glad att så många kom i går och att alla verkade ha kul, det är så mörkt ute i vår värld, naturkatastrofer, krig och sjukdomar, jag tycker att vi behöver ha en liten fest då och då för att orka med !
Nu ska jag göra lunch efter lite påtryckningar från min mellersta son, korv och makariner låter väl bra...
I går fick en vän åka in till sjukhuset, hon fick en tia eller en lättare stroke, i vilket fall som helst får hon komma hem i morgon och det låter ju bra.

Ja ja korv och makaroner var det ja....

Kommentarer
Postat av: den andra systern...

Kära syster! Det var mysigt att sitta vid grillen och grilla korv och prata. Även var det roligt att sjunga! Jag skulle behöva tips om inredningen på loftet. När kan vi göra det?

2005-09-11 @ 13:21:05
Postat av: joannah

Det var verkligen mysigt på stranden! Trots att jag också hade en som tyckte om nickes träsprit med mig.

Tyckte det var så mysigt igår också när vi allihopa satt hemma hos er och åt hämtmat =)


Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)