Torsdag....

Det närmar sej avresedagen och jag har ruggig ångest övar att behöva lämna mina ungar!!!
Jag har lovat mej själv att detta är första och sista gången som jag utsätter mej själv för detta, vi har ju redan betalt allt så det känns som att det bara är att gilla läget...fan vad jag längtar till söndag kväll...Men jag tror att vi får trevligt ändå för vårt resesällskap är ju det absolut bästa!
I går var det en outfituppvisning av mina kläder, det blev olika bud, Joannah tyckte si och Emma tyckte så och när vi tre äntligen enats om min klädsel så kom Elli och ratade alltihop så jag och mina älsta flickor åkte till Happis och gick på Catalog och där hittade jag en jeanskjol och ett rödaktikt linne...för 180kr...en helt onödig resa till Luleå den där dan vi for och köpte mej nya festkläder...
Jag var då inne på Lindex och hittade en jättefin grön-guldaktig överdel som går att ha till både kjol och jeans men jag tog ju en rejäl strl...XL...flickorna sa igåratt man ser tjockare ut om man har för stora kläder men jag har alltid velat ha stora tröjor, men denna tunika var i det största laget alltså, funderar på att fråga Vivi på dagis hur jag kan sy in den för fin är den i alla fall!!!
Hade ev tänkt att baka vanliga bullar i dag för Lydia var sugen på mammabullar.
har vissa problem att få Pontus att jobba lite med matten...i går räknade han 9 tal och var helt slut i hjärnan efter det, får nog ta det lite i etapper tror jag.
Smutsklädestunnan är snart onödig...har tvättat som en galning, och vikt kläder som en galning fast jag vet ju att det tar bara nån timme så finns det ingen botten i tunnan...
Nej nu kära bloggare så ska jag blogga runt lite hos er och kommentera, det är så kul!
ha en bra dag för det ska jag ha trots mitt ångest fyllda hjärta...


Kommentarer
Postat av: Annika

Det går nog jättebra för både er och för barnen medans ni far på resa!!
Men, den fina kjolen då? Passade inte den? Den är ju jättefin...

2005-11-03 @ 09:18:48
Postat av: Erik

Ha en bra dag själv.

2005-11-03 @ 10:25:32
Postat av: porjusgrabben

Hej du Kajsa!
Trots att jag är en ålderstigen man, så förstår jag hur du känner dig. Är en trippelpappa med två stora och två små barn med tre olika mammor.
Min yngsta dotter är 7 år och min yngsta grabb är 8 och jag är väldens största "hönsepappa". Tyvärr för det är mest jag själv som lider av detta. Ungarna kör så det ryker och jag är livrädd att något skall hända.
Men....det grejar sig alltid! Ta nu och sy in tunikan, tag dig en liten pilleknaber och stick till stan och roa dig. Ungarna och omgivningen där hemma grejar detta.
Ha det så kul!
farbror B Sveriges gladaste man

Postat av: Häxan1

först måste jag fråga, har Du en NY BEUNDRARE?
Andra, svarar jag på Din fråga i min blogg, den kommer, som en blixt i klar himlen, då är det redan kört, och jag dricker vatten, som en galning.
Vi måste bestämma, vilken lördag vi tar, TJEJTRÄFFEN!
Och, Du, Din HÖNSMAMMA, Du måste släppa någongång ungarna, vi kan INTE ha, hos oss i hela livet, så, NJUT OM DIN RESA!

2005-11-03 @ 11:47:03
Postat av: Häxan1

Det är omöjligt igen o svara åt Dig, få se om den går nuuuu!

2005-11-03 @ 12:06:47
Postat av: Anki

Du verkar fått en ny beundrare till din fanclub.
Du ska ha så trevligt på er resa(janne också). Ungarna klarar sig säkert bättre än er. (sjösjuka)
Måste kolla de andras bloggar nu, vi hörs!

2005-11-03 @ 18:57:33
Postat av: elli

Vem är Porjusgrabben? Jag ratade inte alls allt. Jag fick dej att prova alla dina fina kläder sen sa jag vad jag tyckte att du skulle ha på dej!! Den svarta snygga kjolen (som jag fick idag, tack) och ett linne till. Oroa dej inte allt för mycket för ungarna jag finns åxå här. Du vet ju att jag är lika hönsig som du. Jag förstår presis dej. Men jag unnar dej en rolig helg med vännerna, ävon om vi resten i bloggargänget känner oss lite åsidosatta!!!

2005-11-03 @ 19:33:15
Postat av: malin

...måste bara inflika att bullorna blev väldigt goda. Inte det minsta torra faktiskt! :O)
Tack moster för en väldigt trevlig dag hos er!

2005-11-03 @ 20:02:54
Postat av: joannah

du behöver inte vara det minsta orolig för dina barn, du vet jag och emma är ju stora nu, vi klarar oss själva! hahaha
Helgen kommer att gå så fort, ni kommer att ha så roligt så det säger bara *vips* så är ni hemma igen, och ungarna ska vi sysselsätta, på lördag ska dom ju på party sen får väl peter leka 1-2-3-ost med dom om inte emma kommer alltså!

2005-11-03 @ 21:17:10
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: kajsa

Tack Porjusmannen! Dina ord visar att jag inte är ensam och jag lovar att jag ska försöka ha roligt!!!

2005-11-04 @ 07:31:56

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)