Nässjö nästa

Nog för att jag är spontan men...detta tar priset!!! Jag fick ett mejl av en i hjärtebarnsstyrelsen att jag kanske får åka till Nässjö med Erika på ett riksmöte nu denna helg! Jag väntade att Erika skulle ringa för jag trodde vi skulle åka på fredag men då hon inte ringde så tänkte jag med fasa att vi åker på lördag( i dag alltså) och då måste vi flyga.....Jag mådde illa medans jag packade min väska vilket var lite svårt eftersom jag inte visste vad som gällde men den blev packad i alla fall. Kasper tyckte inte att det skulle bli så roligt eftersom vi var borta i förra helgen men jag sa att pappa är ju hemma och då blev han nöjd. Sen gick jag på mejlen och avbokade vår insats i föräldrarnas bowlingkväll i Luleå som skulle vara i går fredag...tyckte att jag inte ville lämna ungarna på fredagkväll eftersom jag skulle till Nässjö på lördag... Grannen ringde och bjöd in oss till deras hotell i Wuollerim för hennes man fyller 50 år och festen ska vara där på deras hotell, jag tackade förståss ja eftersom jag tyckte att vi kunde göra nåt kul nästa helg när jag far till Nässjö denna...
Sen ringde Eva från föreningen i går när jag var ute på en regnig prommenad, hon pratade med Janne och hon undrade vars vi var eftersom vi inte dykt upp på bowlinen, Janne sa att jag mejlat att vi inte kommer för jag skulle ju till Nässjö...DET VAR JU NÄSTA HELG!!! sa Eva...
Jag tog för givet att det var denna helg...har vart så orolig för att ev måste flyga men samtidigt kul att fara med Erika, nu vet jag varken in eller ut eftersom jag tackat ja till 50 års festen, vi måste ta ett familjeråd, Janne far ingenstans utan mej det vet jag, alltså jag menar festen i Wuollerim, han tycker nog att det är för svårt att kombinera fest med barn, och jag förstår han eftersom jag är en sån hönsig mamma så jag planerar allt i minsta detalj.  Dessutom skulle Lydia få åka till sin kompis Johanna i Luleå nästa helg men nu har Johannas pappa tagit med henne redan i dag för han har vart på en begravning i Ötå och då har Johanna vart här och lekt med Lydia så länge. Det känns så tomt och öde utan min lilla prinsessa,  i morgon åker vi nog ganska tidigt till LUleå och hämtar henne för hon har teaterträning  klockan halv fem.
Har i dag vart på mässan i Haparanda. Inget särskilt att beskåda men det var kul med alla lokala butikerna. Köpte två goda rabarbermarmelader från Nivagården och chokladmuffins från Seskarö skolbarn och lingonlimpor från Kukkolaforsen fast dom såg så mörka ut och kändes så tunga så det blir nog fågelmat av den så småningom...en farsdagstårta köpte vi åxå.
Nu väntar vi på att Huhtas kommer hit, Wille ringde till Kasper och bad han komma  just som Janne for till Tossavainens så Kasper frågade om Wille kunde komma istället eftersom vi ingen bil hade just då, nu är Janne hemma.
Vi var föresten åxå på sossarnas stånd och kände på IKEA spaden!!!! Har ni gjort det???
Ha en bra kväll för det ska jag försöka att ha sen när Lydia  ringt och sagt att hon är framme...

Kommentarer
Postat av: elli

Åke har åxå känt på IKEA spaden:)

Postat av: Annika

Jodå, kände oxå på magiska spaden.
Förresten, Tack för en trevlig kväll!

2005-11-12 @ 22:54:41
Postat av: kajsa

Jag gillade din Jannes kommentar om "allvarligt dum" den kan bli användbar, eller hur? Vi hade trevligt i går, Kasper åt en banan och sen satt han i min famn en kvart och kolla film innan han somnade...själv gick jag och la mej efter tolv nån gång.

2005-11-13 @ 09:12:37
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Anki

Jag såg ingen j...a spade:-)
Jag köpte oxå Kukkolalimpa fast vi inte tycker om sånt bröd. Gav halva åt mommo. Hon fråga varför jag köper sånt bröd som vi inte vill ha, Bara för och vara snäll förståss.....

2005-11-13 @ 11:39:05
Postat av: Häxan1

Fattar inte, att man slöser PENGAR, PÅ SÅNT, NÄR MAN tycker OM INTE, alltså kukkolalimpan, såg spaden, men mina små händer fattade inte, att den var IKEA SPADEN, eller det var redan så mkt folk där, att jag ville inte strängas!

2005-11-13 @ 17:37:23
Postat av: Erik

Jag har tyvärr inte känt på denna spade

2005-11-13 @ 19:51:30

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)