Dietfusk....

I går fuskade jag i min diet...jag tog baske mej och klämde en mandarin...Pontus och Janne började äta chips!!!! Då kanske ni förstår att jag sattes på prov...
Menyn för i dag ser ut som följer!  Morgon - 1banan, kaffe, vatten, ett valfritt kex
                                                             Lunch - Stekt selleri, 1 tomat, 1 mandarin
                                                            Middag - 2 hårdkokta ägg, skinka, sallad

Tror att jag blir galen, detta är verkligen en svältkur men svärsonen sa att man ökar förbränningen och minskar magsäcken...min mage är mitt största bekymmer för stor ända gör inget bara man inte ser gravid ut...
Få se hur länge jag håller ut med denna diet, det som är fint är ju att det inte förekommer nån uns socker och jag ser detta som en prövning, kan ju få ett abstinentanfall när som helst och vad gör jag då????
Jag gjorde inte pepparkaksdegen i går utan skall göra den i dag istället. Men ljusstakar och adventsstjärnor kom fram i går så nu är det lite julstämning på gång!
Skall till Kalix i dag med Pontus för han har tid till Kling för sin halvårskontroll av astman.
På måndag ska jag på avstämningsmöte på kommun om min uppsägning, hoppas det går fort för nu vill jag verkligen göra nåt!!! Tänkte att jag skulle gå handelskursen och sen finskakursen, men så segt som allt är så hinner jag säkert inte och då står jag där: 46 årig arbetsslös 6 barnsmamma som är lycklig ändå för hon har ju sina barn sin man och sitt hus.....Ha en bra bloggdag kära bloggare!!!

Kommentarer
Postat av: stora jag

jag är imponerda att du pallar att hålla en sträng diet, kan du inte sända ut lite styrka runt över byn så fler kan ta del av din starka envishet ??!!

snälla , jag ber dig snällt , vad är det för en kur egentligen,?

Är det något typ GI.....

Morsning korsning

2005-11-23 @ 09:24:40
Postat av: kajsa

Stora jag! skall kolla upp vad det är för diet och sen skriva hela matsedeln i bloggen!

Postat av: Häxan1

Jag, skulle inte ens på ryggLäge, palla en sånt diet, STEKT SELLERI?
Till o med, jag, ser ut, som GRAVID, över 60-år, fyvaligen, men, det blir kanske, en "SÄLUNGE"?

2005-11-23 @ 11:08:17
Postat av: stora jag

bra! Vad kul att du är så bussig !! lät så intressant...få ingång ämnesomsättningen och sedan krympa magsäcken...det är mitt stora fel, den är stor som en luftballong....den rymmer massor, och då menar jag verkligen massor.

Morsning korsning på dig !!

2005-11-23 @ 11:26:04
Postat av: Annika

Det viktigaste är väl iallafall att vara lycklig!! :-)

2005-11-23 @ 11:44:50
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Pettson

Jag, vill inte, ha non "SÄLUNGE"!

2005-11-23 @ 11:50:57
Postat av: agnes

hej kajsa! läste detta i en veckotidning. kan det vara nåt att prova på?
"mumsa choklad och bli smal". ska jag skicka hela artikeln?:)

2005-11-23 @ 16:28:24
Postat av: elli

Håller med Annika, det viktigaste är ju att vara lycklig. Men Agnes, din bantnings grej med chokladen det vore grejer det!!!!

2005-11-23 @ 17:26:25
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Hmmmmm.....är detta en bra diet, och ökar det förbränningen? Jag trodde att kroppen ställde in sig efter födointaget, ju mindre föda, ju mer sparsam är kroppen , med att förbränna?

2005-11-23 @ 17:54:51
Postat av: kajsa

Erik! vet ej om det är nån bra diet men jag provar i a f...jag lär ju se om 10 dar vilke "biverkningar det gett"...

2005-11-24 @ 07:06:39
URL: http://kajsa.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)