Uppdatering...

Hej på er kära bloggisar!
Jag har jobbat hela helgen och inte orkat skriva nåt  för Kasper har känt sej åsidosatt nu när jag har vart på arbete...I går kväll satt han i soffan med axlarna nere vid knävecken och suckade: det känns som att du inte gillar mej mera...mamma...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Då kramade jag om han och sa att det gör jag visst men att jag måste ju jobba lite åxå så vi kan handla julgrejer.
Det har verkligen vart kul att jobba i helg. det stället ska jag boka sen när vi ska praktisera om jag nu får gå den där kursen...
Nyss ringde valberedningen och frågade om jag vill vara kvar som ledamot i hjärtebarnsföreningen, jag sa som det var att jag tycker att nån med mer tid skulle nog sitta bättre så om dom får nån annan så blir jag inte lessen. Det har hänt så mkt omkring detta sista år så det känns som att jag går på högvarv ännu...
Först fick pappa stroken på juldagen,  i samma veva fick vi veta att min mormor hade en hjärntumör, i mars fick svärfar en stroke som tog mycket så han är nu på ett hem i Kalix, och typiskt nog det hemmet som fått mest anmärkningar...min mormor dog i juni, vi var först på begravning och några veckor senare var vi dit och räddade hennes grejor från röda korset eller vad det nu var som mamma och hennes bror skulle skänka dom...Sen har Pontus haft det jobbigt på skolan och vart dålig , han har svår astma och varje höst är det akutbesök, ibland flera ggr om dan...
Jag hoppas att vi får en lugn och skön jul, tänker inte vara hysterisk med städning och bakning utan göra det jag vill och det familjen vill, det viktigaste är ju ändå att få umgås med familj och vänner.
Vet ej om jag klarar av att ta det lugnt men jag hoppas det för annars vet jag inte hur det kommer att gå...
Har vart i dag på en underbar teater, Karungi ungarna har spelat en julpjäs med Rosmari som regissör, hon har då verkligen tålamod med ungarna. Ungarna var fantastiskt duktiga måste jag säga! men jag såg bara tre bloggetilainen där...jaja en träffade jag på Maxi.
Nu ska jag hämta Peppe från skolan för bussen kommer dit nu alldeles snart.
Ha en bra dag! Ska fylla på med lite fina bilder här snart...alltså när Joannah kommer....

Kommentarer
Postat av: elli

Skaffa en spark till Peppe så kan han ta sej själv till bussen och från bussen!!!!!
Jag ser fram emot mazariner i morgon MUMS!!!!
Far inte på dambadet idag, måste sanera i pannrummet... Tjo flöjt

2005-12-05 @ 14:49:06
Postat av: eira

Ja, jag måste också säga att karungi-barna var sååå duktiga så!! Jag var imponerad!! Jättekul att få komma och se!!!

2005-12-05 @ 20:16:26
Postat av: Annika

Vaddå, hysterisk med baka o städa. Jag tycker det verkar som att du haft fullt upp med bakandet!! :-)

Postat av: kajsa

Mera prat än bak...planeringarna tar sin tid...men i dag gör jag mazarinerna...tror jag...degen är klar i af...

2005-12-06 @ 08:18:39
URL: http://kajsa.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)