Picasso

Picasso

Igår hade jag två konstnärer här, det var Kasper och hans kompis Wille.
Dom skulle rita tomtar och Wille visade Kasper att han hade lärt sej av mommo att rita paket!
jag tyckte att de var så fina tavlor så jag fotade dom.
I går dog åxå Jannes mosters man Svenne, han har betytt mycket för Janne när han var liten, det har ju åxå moster Lisa gjort. Han har vart sjuk i många år och lurat döden ett flertal gånger, det känns tomt och overkligt att han är borta.
Kasper hade många frågor och slutade sin frågestund med att nu får ju min mormor träffa Svenne och han kollar säkert på Lisa och deras son Hasse precis som min mormor kollar på mej! Barn är så kloka och har sån självklar syn på det mesta och det kan faktiskt trösta en i sorgen.
I dag ska Janne fixa mina videohyllor så jag får rensa lite i röran. Malin och Stefan ska hämta skinnsoffan, för den ryms inte här och jag vill inte slänga den, Stefan har ju alltid tyckt om den.
Var och handlade i går med min syster, hon gillar Anton Bergs choklad och fick mej att köpa en ask med jordgubbar...fy fariken vad det var ogott!!! Ska be hon och Åke komma hit på fika så ska jag bjuda dom på det!
Ha en bra dag bloggisar för det ska jag försöka att ha...Kasper är på dagis så jag ska städa här hemmavid om jag kommer mej för det eftersom jag är så orolig när skolan ska med buss till finska Karungi och lussa...det är halt ute och regn!!!!

Kommentarer
Postat av: Wiittnos Mommo

Oj, vad härlig bild, Du får spara den!
Men väntar, att "Wiittno", kommer o måla, sin bild färdig, hos mig!
Barnen är mkt kloka, med sina frågor och svar, när det gäller livet, synd bara, att man tappar, den förmågan, när man blir äldre!(Menar, att barnen har mkt lättare, med frågor o svar)
Nä, klockan är mkt, ska till "joppet", och måste äta åxå.
Ha det så bra, mjoj!

2005-12-12 @ 12:13:40
Postat av: kajsa

fy sjutton för den där anton berg choklad grejen, det är nog bland det äckligaste som finns!!

Postat av: joannah

Ovanstående var skrivet av mig joannah (det om chokladen) sitter vid min mors dator och hennes uppgifter var sparade =)

2005-12-12 @ 14:33:28
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: elli

Jag tycker den är god iallafall. Barn är kloka. Och det är som häxan skriver att man tappar den förmågan då man blir äldre. Man tror att man har den man pyttsan...

2005-12-12 @ 17:54:32
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Monica

Äntligen en till klok kvinna! Anton Bergs är inte gott! Blir alltid nerröstad när jag påstår det.
Ha det så bra här i värmen! Skall tänka på er.

2005-12-12 @ 21:47:57
URL: http://monica.webblogg.se
Postat av: Monica

Äntligen en till klok kvinna! Anton Bergs är inte gott! Blir alltid nerröstad när jag påstår det.
Ha det så bra här i värmen! Skall tänka på er.

2005-12-12 @ 21:48:35
URL: http://monica.webblogg.se
Postat av: Monica

Jaga hacka hacka hackade upp mig!

2005-12-12 @ 21:49:10
URL: http://monica.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)