Luleresa

Alldeles strax ska jag väcka mina två minsta eftersom vi ska till Luleå i dag och jag vill komma iväg tidigt så vi kommer hem tidigt. Vilken lång mening det blev...är alldeles andfådd...
Jag kan ju säga att ajg åxå har hört en stor och god nyhet och jag hoppas få berätta den för er bloggisar snart...Jag håller tummarna för den hemlis jag hört och för Annikas hemlis!
Min apelsinchokladkaka blev som vanligt svingod! Och här kommer receptet!

400gr margarin & 5 dl socker - röres poröst
Rör sen i 8 ägg, saft och skal från 2 apelsiner, 6dl vetemjöl , 2 tsk bakpuler och till sist 200gr hackad blockchoklad

Häll i smord långpanna och grädda den i ca 20 min med ugnen på 200grader.

När du tagit ut kakan från ugnen häller du över en hackad blockchokladkaka som bres ut och får smälta på den heta kakan, om du vill kan du sprida över strössel.
Skär kakan i bitar när den är ljummen.

Mina ungar och Elli gillar den har kakan, den är så lätt att göra och blir så saftig och god!
Ni får gärna komma och smaka den kära bliggisar!
Nu ska jag klä på mej och väcka mina små gryn, ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Annika

Nu blir man ju nyfiken....!!! Jag hoppas oxå att jag snart kan berätta, kanske på söndag!

Postat av: häxan1

Kanske, kanske, jag gör åxå, den kakan!
Rykten, VAR INTE SANT, TJI, FICK VI!

2005-12-09 @ 08:59:37
Postat av: Emma

Jag vill veta vad du har för nyhet man blir ju nyfiken förstår du väll?

2005-12-09 @ 17:53:02
Postat av: Anki

Du bara bakar o bakar... Man blir ju lite "mycke" avundsjuk.
Det går inte o hålla diet med sånt bageri hemma=)
När får vi veta hemlisen?

2005-12-09 @ 19:24:52
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Erik

Tack för receptet, kanske jag kan imponera på jobbet med den.

2005-12-09 @ 19:25:54
Postat av: Cecilia L

Har du mörk eller ljus blockchoklad?

2005-12-09 @ 21:44:55
Postat av: malin

Har man sagt A så MÅSTE man säga B! Fasen att jag läste bloggen så sent - för nu kan jag ju inte ringa och snoka!!! Jag är ju nyfiken juh!!!

2005-12-09 @ 22:30:28
Postat av: kajsa

Jag har alltid mörk choklad eftersom jag gillar den bäst!

2005-12-10 @ 10:13:06
URL: http://kajsa.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)