Julpynt

Julpynt

Joannah höll på i flera timmar i går med denna vackra ängel, och jag tror att hon tar beställningar!
Elli har redan via mej beställt en!
I dag har vi vart på dagis lucia, ungarna var så jätteduktiga! Musikläraren blev sjuk och fick åka ambulans in till stan, ungarna blev så ängsliga, han fick ryggskott men det såg så hemskt ut även i en vuxens ögon så jag förstår att barnen blev lite oroliga. Dagisfröknarna tog hand om det hela med bravur!
Jag har fått mina videohyllor på plats men inser att jag behöver en till...
Nu ska Kasper få spela lite på datorn medans jag och Lydia städar på hennes rum...mamma mia...vilket projekt...men hon vill ha julfint och vi måste rensa lite i hennes röra...kan bli en sopsäck som förs upp på vindan till hon behöver det i gen...
Ikväll är det julfest på skolan och det ska som vanligt bli jättekul!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att musikläraren får snabbt hjälp och bli frisk, han har precis som det flesta av oss familj.
Kollade i går på "en annandag" en dokumentär som handlade om Tsunamins offer, den var mkt gripande och jag ljuger inte om jag säger att tårarna rann från början till slut, tänkte mkt på Svenne åxå som inte finns hos oss mera.
I kväll delas Jonas Heinänens minnesfond ut stipendium till ett barn/ungdom som gjort sej förtjänt av det. Då kommer åxå tårarna, vilken smärta för en familj att förlora ett barn eller en förälder.
Ha en bra dag kära bloggisar!!! Hoppas att Annika åxå repar sej inför sin Sthlms resa, så att hon får nån glädje av sen, inte roligt att åka om man är sjuk!

Kommentarer
Postat av: malin

Vilken fin lucia - har hon verkligen gjort den helt själv? *s* Vi kommer förbi nån dag och kikar hur ni har det, och hämtar soffan! David var förresten jätteduktig på luciatåget i morse - hans första!

2005-12-13 @ 14:07:28
Postat av: eira

Det var nog en av årets sötaste lucia-änglar jag sett!!!

2005-12-13 @ 18:31:47
Postat av: Erik

Julpynt är inte min starka sida, men Joannah har gjort det bra.

2005-12-13 @ 21:17:17
Postat av: joannah

Haha jag vill påpeka att min ängel inte är klar ännu, den ska ju ha håår också! Dessutom var det bara en prototyp nästa jag gör kommer att bli så vacker! (för dom som inte vet så är jag snart 25 år, inte 5)

Postat av: Mikael från STHLM

Hej Kajsa! Nu har jag varit inne på ditt blogg,du ville att jag skulle skriva när jag hade varit inne och läst...Mikael

2005-12-14 @ 15:37:53
Postat av: mALIN

Hej, hittade inte på ellos men väl på jotex!
http://www.jotex.se/butik/default.asp - gå på gardintillbehör - Tillbehör 2 - och det är art c som du ska ha!

2005-12-14 @ 17:40:05
Postat av: elli

Vad fin ängeln kommer att bli med hår. Nog är hon duktig tösabiten din!!!
Jag böla åxå då jag sån dokumentären om tsunamin. Zappa lite mellan 5:an och 4:an för att lugna ner mej lite. I 5:an var det Outsiders, den är ganska bra!

2005-12-14 @ 19:25:02
URL: http://elli.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)