Dan före dan före dopparedan...

Nu är granen inne... janne sätter belysningen i kväll när han kommer hem men ungarna får klä den redan nu.
Jag har revbensspjällena på kokning och skall strax börja med  Janssons...det är Janne som vill ha den och jag har aldrig gjort den men har haft tät kontakt med min mamma så det kommer att lösa sej.
Sträckte ryggen på nåt sätt i går när jag var och handlade så jag har lite svårt med vissa rörelser...
Fick hem skinkan och resten av julklapparna i går, men jag såg inte kära moster på Maxi så jag undrar om hon var på lagret och drack glögg...
I dag ska vi inte fara nånstans utan bara vara hemma och ta det coolt, Janne får stå för rantandet...han måste ju leverera blommorna.
Mitt öra är nästan helt bra nu, utan magnecylverkstans inblndning...
Var till Pello i går och hälsade på mamma och pappa samtidigt som vi förde lillasyster dit.
Kändes så ledsamt på nåt sätt, kommer som i håg förra året när pappa fick sin stroke...dom skickade så mkt med oss, mamma har bakat sin speciella apelsinkaka till oss och några till...kommer ihåg barndomsjularna, det var då ingen städning alls bara bak och bak och bak, sen på julaftonsmorgonen var hela huset jul, fattar inte hur mamma orkade...
Det har alltid vart pappa som fixat i källaren, vi har ett tvrum där med öppen spis och allt, men nu får mamma göra allt.
Pappa har bett henne ta det lungt för han vet ju vad som kan hända annars.
Tur att Cessi är där och hjäper dom, Erik kommer ju åxå dit med sin familj så nog vet jag att mamma får hjälp, men det är ju så med mammor ...dom måste lära sej att ta emot hjälp...
Nu ska jag äta för att sen gå hårt på Jansson...
Ha en bra dag kära bloggisar!!!!

Kommentarer
Postat av: joannah

var det inte storasyster min som skulle göra janssons? eller har ni bytat!
Jag är glad som slipper "laga" något!

Postat av: majsan

Att du hinner med allt.... jag har fuskat o satt in skinkan redan idag i ugnen.

2005-12-22 @ 19:29:17
URL: http://majsan43.webblogg.se
Postat av: häxan1

Det är före dopparedagen, när ska Du berätta hemlisen?

2005-12-23 @ 06:38:01
Postat av: kajsa

Irene! jag ska bli mormor i gen!!!!!!!!!

2005-12-23 @ 10:24:39

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)